swag Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 hej jag har en dmg fil på 6 gb(mac) på min pc. vill convetera om den till iso så jag kan bränna denna fill på dual laver skiva eller någon som vet hur man gör funkade inte att bränna i nero som dmg Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bossebus Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Jag tror du kan använda ultra iso att konvertera den med. Mvh /Bosse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted March 27, 2008 Author Share Posted March 27, 2008 ok få testa någon som vet mer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nowarez Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Ja det fungerar att göra om dmg till ISO i Ultraiso Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted March 27, 2008 Author Share Posted March 27, 2008 ok vet du hur man gör exact ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 ok få testa någon som vet mer? Hittade ett mac-verktyg.... dmg2iso @ http://dmg2iso.sourceforge.net/Home.html Och ett Win32-verktyg... dmg2img @ http://vu1tur.eu.org/tools/ .iso och .img är i princip samma sak, det funkar att bara byta filändelse från .img till .iso, om man skulle vilja det..... men det kanske du redan visste! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted March 27, 2008 Author Share Posted March 27, 2008 kan man bränna denna dmg filen i ultra iso programet ska man välja något speciellt för jag ska spela upp den på macen sen eller (installera) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nowarez Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 kan man bränna denna dmg filen i ultra iso programet ska man välja något speciellt för jag ska spela upp den på macen sen eller (installera) Du öppnar den i ultraiso välj bränn cd image. Hur du gör i macen får du testa dig fram. Jag har ingen mac. Men jag gissar att det är väl bara att sätta i skivan, ev montera eller hur man gör. Tror att det är enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 hej jag har en dmg fil på 6 gb(mac) på min pc.vill convetera om den till iso så jag kan bränna denna fill på dual laver skiva eller någon som vet hur man gör funkade inte att bränna i nero som dmg Detta är torrents-makarna nya påfund, dom skall alltid ändra på allting Men, Du skall inte convertera om den.. den går troligtvis sönder då. Du skall; ta hem MagicISO - och bränna den därifrån direkt. Fler frågor? / mario Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts