Gå till innehåll

Stora problem med Windows Update


axlryd

Recommended Posts

Mina problem med Windows update verkar inte vilja upphöra. Idag har jag installerat om vista eftersom utforskaren hela tiden startade om sig då jag skulle använda windows update förut. Nu har jag stött på andra problem:

Först kunde jag hämta uppdateringar men inte installera pga. en felkod. Det här problemet löste jag genom att radera tre reg-värden i HKLM/Components som jag läst i nån tråd. Det löste det första problemet.

Det andra problemet, som kom direkt efter det första, var att jag inte kunde söka efter uppdateringar pga. felkod 8000FFFF. Efter en diskkontroll och en omstart avlöstes det problemet av det jag har nu:

WindowsUpdate_80073712

Det gör att jag inte kan söka efter uppdateringar. Har googlat som en tok utan resultat, och lösningen för några (medan det inte funkat för andra) har varit att installera om vista. Jag som precis har gjort det är inte direkt pigg på den lösningen. Så jag tänkte fråga efter här istället.

1. Någon som har nån lösning på problemet?

2. Om inte, går det att leva utan windows update? Vilka uppdateringar är absoluta måsten och hur får jag tag i dem utan update?

Om nån lyckas besvara nån utav mina frågor har den personen räddat min dag. Tack.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova om detta forum-tips kan hjälpa dig:

http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...view&id=632

En annan variant är att installera Vista SP1 så har du alla tänkbara uppdateringar sammanslaget.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=9622.msg62552#msg62552

Jag laddade ner den och installerade den utan problem. Jag har svenskt språkpaket.

Allt pekar på att den är en riktig SP1 för 'andra vågen' (Wave1).

EDIT: Ajjj då... Länken borttagen... till SP1 WAVE1...  Tack för påpekandet e-son !! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...