Gå till innehåll

[LÖST] Outlook Express startar inte, felkod 0x80004005.


Sir_N

Recommended Posts

Hej!

Jag har en bekants dator under luppen, den har 5 användarkonton, 4 begränsade och 1 med adm-rättigheter.

I ett av de begränsade kontona går inte OE6 att starta, felmeddelande enligt bif bilder. I adm-kontot och i ett annat begränsat konto fungarar OE6 utan problem!

Problemet kan ha uppstått efter att F-Secure IS avinstallerades och installerades igen för att försöka komma tillrätta med "seghet" och att F-Secure käkar minne vid start.

Jag har ominstallerat IE7 över den gamla IE7 samt kört "sfc /scannow", men felet kvarstår.

Jag har sökt på nätet och hittat massor av info, men den känns väldigt motsägelsefull. På vissa sidor skall man rega dll-filer, andra hacka registret osv.

Jag har tömt Temp- och Temporary Internet Files-mappar manuellt för alla konton, kört diskrensning. Hårddisken har 26 GB ledigt...

Någon som har ett förslag på hur jag fixar detta?

Sir_N

MS Windows XP Home SP2.

Intel Celeron 2,66 GHz. 504 MB RAM (borde det inte stå 512 MB?)

F-Secure IS 2006.

Gröna bockar hos Secunia och gröna pluttar med F-Secure Health Check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du redan provat med att tilldela detta konto admin-privilegier och sedan starta OE som Administratör ?

Fungerar det så kan eventuellt problemet ha lösts och fortsätter fungera efter att admin-privilegiet åter borttagits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intel Celeron 2,66 GHz. 504 MB RAM (borde det inte stå 512 MB?)

F-Secure IS 2006.

Ang. "504 MB RAM" .....måste vara integrerad grafik på moderkortet som har lagt beslag på resterande 8 MB! Känns dock som det borde vara mer! 16-64 MB brukar vara det normala för integrerad grafik! 8 MB verkar som windows egna "default" drivare. Kanske grafikdrivrutinen aldrig har blivit installerad??

Sen måste jag bara säga..... F-Secure 2006 låter inte som nån höjdare, säkerhetsprogram är färskvara. Hade det varit min dator så hade jag hellre kört en gratiskombination, än att ligga kvar med ett mer än 2 år gammalt Securitypack. Till sist..... ursäkta att jag inte gav några svar på din egentliga fråga, men det här kändes nästan lika angeläget!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Fann detta på nätet: Kan vara värt att pröva efter som du fick det felmeddelandet enligt bilden ovan

När du startar Outlook Express kan du få ett av följande felmeddelanden:

- MSIMN orsakade ett ogiltigt sidfel i modul Msoe.dll

- MSIMN orsakade ett ogiltigt sidfel i modul "okänd"

- MSIMN orsakade ett ogiltigt sidfel i modul Directdb.dll

Detta beror på att filen FOLDERS.DBX saknas eller är skadad.

Lösning

Gör så här för att lösa problemet:

1. Klicka på Start, därefter på Sök och slutligen på Filer eller mappar.

2. I rutan Namn skriver du folders.dbx.

3. Välj den primära hårddisken (normalt C:) i rutan Sök i.

4. Klicka på Sök nu och låt sökningen avslutas.

5. Högerklicka på filen FOLDERS.DBX och klicka på Byt namn.

6. Skriv FOLDERS.OLD och tryck på Retur.

7. Starta Outlook Express för att skapa en ny FOLDERS.DBX automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du redan provat med att tilldela detta konto admin-privilegier och sedan starta OE som Administratör ?

Fungerar det så kan eventuellt problemet ha lösts och fortsätter fungera efter att admin-privilegiet åter borttagits.

Yepp, jag har provat det med samma felmeddelanden! Försökte hålla inlägget någorlunda kort och tog bort den upplysningen, sorry!

Ang. "504 MB RAM" .....måste vara integrerad grafik på moderkortet som har lagt beslag på resterande 8 MB! Känns dock som det borde vara mer! 16-64 MB brukar vara det normala för integrerad grafik! 8 MB verkar som windows egna "default" drivare. Kanske grafikdrivrutinen aldrig har blivit installerad??

Sen måste jag bara säga..... F-Secure 2006 låter inte som nån höjdare, säkerhetsprogram är färskvara. Hade det varit min dator så hade jag hellre kört en gratiskombination, än att ligga kvar med ett mer än 2 år gammalt Securitypack. Till sist..... ursäkta att jag inte gav några svar på din egentliga fråga, men det här kändes nästan lika angeläget!    ;)

Så måste det vara, det är en budgetdator från 2005. Den borde ha mera minne hur som helst. F-Secure IS är en 3-års OEM-licens, användarna kan inte engelska, så det bör vara ett program på svenska. Det begränsar utbudet en del. Tack för kommentar i a f!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fann detta på nätet: Kan vara värt att pröva efter som du fick det felmeddelandet enligt bilden ovan

När du startar Outlook Express kan du få ett av följande felmeddelanden:

- MSIMN orsakade ett ogiltigt sidfel i modul Msoe.dll

- MSIMN orsakade ett ogiltigt sidfel i modul "okänd"

- MSIMN orsakade ett ogiltigt sidfel i modul Directdb.dll

Hej!

Nej, jag får endast de felmeddelanden som jag bifogade bilder på. Provade dock ditt tips, men det gjorde ingen skillnad. Tack i a f!

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...