Gå till innehåll

Går det att ta bort poster från loggboken?


Slaktarn

Recommended Posts

Tjenare alla glada Windows användare.. Nu har jag en liten fundering här.. Jag kör Windows 2003 Ent Serv men i detta fall är det nog skit samma vart jag lägger denna tråd....

Min fråga är går det att ta bort poster från loggboken om man typ inte vill ha dem där... Eller är det omöjligt att ta bort saker där ifrån?

Ämnet redigerat av Mickilina, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slaktarn!

I Vista är loggarna onödigt stora, så där har jag ställt ner storleken och precis samma gäller i XP där man också kan justera lite. Brukar kolla lite då och då och efter 7 dagar skrivs gamla poster över, när och om loggen blir full. Loggen går vad jag vet inte att redigera ,men kan sparas på olika sätt. Vill du ta bort så finns en rensaknapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nått sånt jag hittat med... Eftersom det sparas i .evt filer men försöker man öppna dem så blir de ju bara skit av ett när text editorn ska visa... Men på något sätt borde det gå att redigera skiten lite mer specefikt tycker jag... Kan ju inte va omöjligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...