Kautsky Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Sant, men i mitt fall får jag gjort mycket mer på min Vista eftersom jag inte längre behöver bry mig om antivirus / brandväggar. Sen har Vista helt sjukt många finesser som vi utvecklare störtgillar Stämmer detta? Behöver man inte ha antivirusprogram då man använder Vista? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote
e-son Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Stämmer detta? Behöver man inte ha antivirusprogram då man använder Vista? Nej.... det stämmer inte! Samma regler som tidigare gäller! Brandvägg och allmän säkerhet har förbättrats betydligt i Vista, jämfört med XP. Men antivirusprogram är fortfarande ett oavvisligt krav.... såvida man inte sitter i en skyddad miljö. Edit: För att ingen skall behöva tvivla på mitt påstående, postar jag följande länk, som jag hittade i en annan tråd! (observera vad som står direkt under rubrikerna på sidan! "Gäller för alla utgåvor av Windows Vista") http://windowshelp.microsoft.com/Windows/s...d204a81053.mspx Quote
L-L Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Sant, men i mitt fall får jag gjort mycket mer på min Vista eftersom jag inte längre behöver bry mig om antivirus / brandväggar. Sen har Vista helt sjukt många finesser som vi utvecklare störtgillar Stämmer detta? Behöver man inte ha antivirusprogram då man använder Vista? Se även denna tråd, där vi konstaterar att den allmäna rekommendationen måste vara att varje Windows-dator skall ha både brandvägg och antivirus. Dessutom bör man ha något antispywareprogram om det inte finns inbyggt i ens antivirus. Hängslen och livrem gäller - om man inte har järnkoll på vad man gör och själv håller uppe sina byxor!!! LA Quote
Recommended Posts