Gå till innehåll

Behöver man inget antivirusprogram i Vista?


Kautsky

Recommended Posts

Sant, men i mitt fall får jag gjort mycket mer på min Vista eftersom jag inte längre behöver bry mig om antivirus / brandväggar. Sen har Vista helt sjukt många finesser som vi utvecklare störtgillar ;)

Stämmer detta? Behöver man inte ha antivirusprogram då man använder Vista? :o

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer detta? Behöver man inte ha antivirusprogram då man använder Vista? :o

Nej.... det stämmer inte! Samma regler som tidigare gäller! Brandvägg och allmän säkerhet har förbättrats betydligt i Vista, jämfört med XP. Men antivirusprogram är fortfarande ett oavvisligt krav.... såvida man inte sitter i en skyddad miljö.

Edit: För att ingen skall behöva tvivla på mitt påstående, postar jag följande länk, som jag hittade i en annan tråd! (observera vad som står direkt under rubrikerna på sidan! "Gäller för alla utgåvor av Windows Vista")

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/s...d204a81053.mspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, men i mitt fall får jag gjort mycket mer på min Vista eftersom jag inte längre behöver bry mig om antivirus / brandväggar. Sen har Vista helt sjukt många finesser som vi utvecklare störtgillar ;)

Stämmer detta? Behöver man inte ha antivirusprogram då man använder Vista? :o

Se även denna tråd, där vi konstaterar att den allmäna rekommendationen måste vara att varje Windows-dator skall ha både brandvägg och antivirus. Dessutom bör man ha något antispywareprogram om det inte finns inbyggt i ens antivirus.

Hängslen och livrem gäller - om man inte har järnkoll på vad man gör och själv håller uppe sina byxor!!!

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...