Gå till innehåll

[LÖST] Utöka minnet i XP med hjälp av USB-minne?


Silenz

Recommended Posts

Hej!

Vet att i Vista kan man utöka minnet med nåt som heter readyboost om man har ett usb minne.

Jag undrar går det på nåt sätt att göra detta i win xp?

Har en bärbar dator med xp som har 512mb och delat med grafiken så det skulle vara intressant att pröva.

Tacksam för all svar och tips

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon Ready Boost-funktion finns inte i XP. Vad man däremot kan göra, är att flytta växlingsfilen till ett usb-minne.... det ökar prestanda något, eftersom windows läser och skriver fortare till/från ett sådant minne än till disken! Se bara till så att minnet är tillräckligt stort. Och det måste sitta i datorn permanent!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom windows läser och skriver fortare till/från ett sådant minne än till disken!

Fel.

Däremot är åtkomsttiden nästan 0, vilket ger bättre prestanda när man ska läsa liten data här och där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom windows läser och skriver fortare till/från ett sådant minne än till disken!

Fel.

Däremot är åtkomsttiden nästan 0, vilket ger bättre prestanda när man ska läsa liten data här och där.

Ursäkta att jag kanske inte alltid kan uttrycka mig 100-procentigt rätt,..... men enligt mitt sätt att se på saken, så går det fortare att läsa/skriva om åtkomsttiden undanröjs!     ;)

Edit: Det går ju liksom fortare att skriva om du sitter med pennan i handen, än om måste springa och hämta den först!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. läste tipsen ovan och undrar om det är värt att prova på min dator med?

Det är en bärbar ASUS ca 1,5 år gammal, med 384 Mb RAM. Blir det någon skillnad med ebosstr?

Jag har ett USB-minne på 1 Gb liggande till ingen nytta. Är det bara att sätta i detta då och installera programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...