Gå till innehåll

Fråga om MSN Messenger 4.7


Recommended Posts

Hej

Jag har en fråga angående msn, hoppas det finns någon som kan detta, jag har inte lyckats få hjälp från microsoft support, dom hänvisar mig vidare till sidor som jag inte fattar mig på iallafall.

Frågan är:

Hur får man bort inloggnings namnet/e-post adressen i rutan som dyker upp när man öppnar messenger? Jag har version 4.7 (4.7.3001) (jag vet, det är en gammal version)

Det försvinner inte när man tar bort cookies, temp filer, lösenord mm i explorer, jag har Internet  explorer 7.

Om jag installerar en nyare version antar jag att namn/adress försvinner men hur tar man då bort namn/adress i den nyare versionen.

Jag vill inte att det står en massa namn/adresser när man går in på messenger.

Tack på förhand.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ditt registrerade .net -konto som du angav vid MSN-installationen...

Det är knutet till ditt användarkonto i PC'n.

Även om du klickar på raden under (väljer att logga in på annat konto) så finns föregående använda

inlogningsnamn med i den rullisten... och så är det även på nya MSN.

Windows Messenger v4.7 är den som levereras med Windows.

MSN Live Messenger v8.5 är den som kan laddas ner från MSN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ruter!

Jag ser inga namn eller inloggningsuppgifter i Windows Live Messenger 8.1 öppningsfönster när programmet loggar in, om det är det du menar. Alla mina uppgifter är maskade och sedan kommer ju själva programmet upp. Där kan man välja att bara visa sina msn-kontakter, övriga hotmailkontakter behöver inte synas, om man inte vill.

Det är nog dags att du tar dig ann en nyare version och om jag inte minns fel, så var det så som du säger, i dom gamla versionerna av MSN.

Nu finns ju 8.5 ute och 9:an kommer antagligen snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Du går in i Kontrolpanelen > Användare > Hantera .NET lösenord

Markera det konto du vill ta bort.

Nu återstår det att uppdatera ditt MSN program: http://get.live.com/messenger/config

Detta för att i de gamla versionerna finns det inte möjligheten att hantera olika alternativ.

När du skriver in din e-mail adress så bockar du EJ i något av alternativen.

Så...nu måste du varje gång skriva in e-mail adressen samt lösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Mmm är det verkligen MSN messenger du har där, tycker faktiskt det verkar som om det är Windows Messenger du har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat med kontroll panelen > användare > hantera o.s.v. jag hittade adressen, tog bort den

och...

adressen är kvar när jag öpnar och kollar.

Naturguiden, du har rätt, det är Windows messenger, fel av mig innan m.a.o.

Kan det finnas någon annan förklaring på hur man raderar i Windows messenger. Känns som man har halkat ner på ruta 1 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Hej Ruter

Lite hjälp på vägen:

Avinstallera Windows Messenger

En sak som kan vara lite jobbig är att Windows Messenger normalt sett inte går att avinstallera och ikonen envisas dessutom med att komma tillbaka efter varje omstart. Detta går dock att fixa genom att redigera en .inf fil!

- Leta upp filen sysoc.inf i katalogen Windows/inf och öppna den i notepad.

- Hitta följande rad: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7.

- Ersätt ordet hide med ett blanksteg och spara filen.

- Nu kan man avinstallera Windows Messenger via kontrollpanelens Lägg till/ Ta bort program! Samma trick kan man göra för en del andra tillägg i sysoc.inf.

UPPDATERAT:

Efter att man installerat SP1 så funkar tyvärr inte tipset ovan utan gör istället så här:

- Klicka Start och välj Kör...

- Klistra in detta i fältet: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove

- Klicka OK så är det klart!

Tänk också på att slå ifrån Messenger i Outlook Express via Verktyg/ Alternativ/ o avbocka "Automatisk inloggning på Windows Messenger".

Installera sedan MSN Live Messenger 8.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack till dig Naturguiden , nu har jag av installerat Windows messenger och ska installera msn 8,5 när jag får tid.

Hur gör man då med 8,5:an när man ska radera adresserna i inloggnings fönstret?

Jag hoppas det är enklare, d.v.s. att man inte behöver av installera för att radera.

1000 tack för hjälpen.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Så lite så , det är detta som forumet är till för...

Radera adresserna , tror att du bara möts av en inloggniongsruta om du nu inte vill att den skall starta tillsammans med datorn för då loggar den in automatiskt när du sätter på datorn.

Kryssa för det jag har kryssat för så slipper du inloggning och en del annat skit, se bild

Men du måste logga in en gång först... Välj sedan alternativ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...