Gå till innehåll

Aircrack i Vista


natttte

Recommended Posts

hej hej har då kämpat med aircrack i min Vista burk nu i 14 dar... så som jag har fattat de så spärrar mina drivisar så att jag inte kan sniffa trafiken... har då provat o instalera massa olika drivisar till mitt net card som är ett RTL8187B,, har då tankat från massa olika sidor men får dock ej det att fungera så skulle ngn hjälplig själ kunna hjälpa mej:D:D:D:D:D:D

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie

IMPORTANT Information Regarding Windows Version IMPORTANT

The windows version requires you to develop your own DLLs to link aircrack-ng to your wireless card. The required DLLs are not provided in the download nor available anywhere on the Internet. Without these DLLs, the windows version will not function. Do NOT post questions or problems to the forum regarding the windows version. At present, there is no support provided.

Skönt tycker väl de flesta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMPORTANT Information Regarding Windows Version IMPORTANT

The windows version requires you to develop your own DLLs to link aircrack-ng to your wireless card. The required DLLs are not provided in the download nor available anywhere on the Internet. Without these DLLs, the windows version will not function. Do NOT post questions or problems to the forum regarding the windows version. At present, there is no support provided.

Skönt tycker väl de flesta!

Njau...det tjafsades jo om detta för ett tag sedan och alla ska ju vara medveten om att det finns.

Kör man okrypterat eller WEP samt standard WPA så knäcker Aircrack en sådan accesspunkt.

Sen kan ju vissa strunta i det här och vill dela sin anslutning.

Andra kan ha blivit av med sin anslutning eller har inte råd med en anslutning och testar då Aircrack för

att hitta ett lämpligt offer att åka snålskjuts med.

Känner man till det här så är det bara att välja... plus att läsa manualen för sin router inkl att

ta sig till sin routers supportsida.  Mycket enkelt egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hej har då kämpat med aircrack i min Vista burk nu i 14 dar... så som jag har fattat de så spärrar mina drivisar så att jag inte kan sniffa trafiken... har då provat o instalera massa olika drivisar till mitt net card som är ett RTL8187B,, har då tankat från massa olika sidor men får dock ej det att fungera så skulle ngn hjälplig själ kunna hjälpa mej:D:D:D:D:D:D

Såna snorvalpar skulle ha kok stryk. de olagligt hacka sej in på andras anslutningar och ja hoppas moderatorn för detta forum vaknar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna snorvalpar skulle ha kok stryk. de olagligt hacka sej in på andras anslutningar och ja hoppas moderatorn för detta forum vaknar

En alldeles utmärkt tråd, däremot ska man då inte hjälpa någon som inte förstår sig

på programmet.

Om Aircrack divideras det överall, det viktiga är att känna till det här.

Olagligheten är sedan svårbevisad om inte vederbörande även tar sig in i tillhörande nätverk och snokar.

Om man sedan inte har förmåga att läsa sin manual eller besöka en support alternativt

be någon om hjälp så finns den här risken, Aircrack finns och det diskuteras friskt.

Bara att välja om man vill radera bort den.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att jag vill åka snål skjutts eller ngt.. vill testa hur enkelt det är o ska då visa en bekant att WPA-psk är inte så säkert som han påstår och dessutom vet jag vart ressetknappen sitter:S jag förstår mej på programmet men dock inte alla windows buggar hit o dit... så skulle ngn hjälplig själ hjälpa mej med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aircrack-ng fungerar ej i VISTA utan är skrivet för Win XP enkom. Se bifogad länk: http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=air...ows_for_dummies

  nä nu jävlar åker Vista åt sidan nu blir det linux..:D:D:D:D  ngn som har lite smarta tips vilket program o hur jag gör som enklast för att instalera linux på ena partitionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  nä nu jävlar åker Vista åt sidan nu blir det linux..:D:D:D:D  ngn som har lite smarta tips vilket program o hur jag gör som enklast för att instalera linux på ena partitionen?

Här kan du nog hitta en del!

http://ubuntu-se.org/drupal/

Jo det verkar vara många som ska prova sin egen säkerhet med AirCrack där... ;D

Flashbackanvändare verkar också finna ett behov av att testa sig själv.... ;)

Mysko behov.... :D

dlink.se, belkin.se osv sprider motmedel..... 8) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm hej hej igen...  nu sitter med nästa problem  vill instalera ubuntu  men vill partiskonera hårdisken så till ex  halva windows o halva linux..(ubuntu) tack för all den hjälp som du vill ge mej.....

När du startar en installation så hjälper den dig att partitionera disken så att du kan ha kvar XP-installationen på en partition! Om jag inte minns fel, så finns det numera möjlighet att tillomed starta installation och partitionering inifrån windows! Jag skickar med en länk som kanske kan vara till nytta!    ;)

http://www.linuxportalen.se/node/392

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...