Guest fjamsetramsa Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 min processor går i 3.02 ghz i bios och även när man kollar med cpu-z..Men om man kollar när man högerklickar på den här datorn står där bara 2.39ghz ..väldigt lustigt..ngn annan med samma fenomen? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Vad är det för cpu och moderkort du har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 asus deluxe nånting och q6600 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimar Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Kan ha med att systemet själv justerar processorhastighet och temperatur efter din användning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Är det inte så att din processor's standard klockning är 2.4GHz enligt Intel's specifikation !? Det är detta som visas och inte vad du senare trimmat den till. Även i mitt fall visar System informationen bara 2.4GHz trots att jag numera har trimmat den till 2.64GHz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 jo jag misstänker det...har precis bytat mkort o minne o det går med raketfart men på mitt gamla moderkort så visa den "rätt" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Ditt ASUS kort har en funktion i BIOS där du själv kan ställa in om operativsystemet skall justera CPU hastighet efter behov. Eller om CPUN skall köra med orginal hastighet hela tiden. Se efter i manualen för ditt MB. //xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Det är ett Asus P5E3 Deluxe tittar o letar men hittar ingen sådan funktion...ngn annan som har ett likadant? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts