Gå till innehåll

[LÖST] Kan ej installera SP1, får felkod 0x80041315


e-son

Recommended Posts

Installerar Servicepack  steg 3 av 3  100% klart...... där fastnar den o tuggar en stund, sen kommer det!....... kan inte installera servicepack, rullar tillbaka ändringar!

Händelseloggen säger:

Windows Update-agenten Installationsfel: Det gick inte att installera följande uppdatering på grund av fel 0x80041315: Windows Vista Service Pack 1 (KB936330)

Ännu ett steg närmare Linux!    >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Vet ej men kan det vara så att du försöker installera ett engelskt sp1 på en svensk Vista som enligt mig ej går

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej men kan det vara så att du försöker installera ett engelskt sp1 på en svensk Vista som enligt mig ej går

Nej..... då hade jag inte ens kunnat starta installationen! Jag kör inte några konstigheter .... direkt från MS update bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händelselogg från senaste försöket:

Microsoft-Windows-TaskScheduler 404 RPC-fel i tjänsten Tjänsten Schemaläggaren har påträffat ett RPC-initieringsfel i RpcServerUseProtseq:ncacn_ip_tcp. Ytterligare data: Felvärde: 1721.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Jag läxte nånstans att det var problem med SP1 när man kör dualboot.

Kan vara värt att kolla nämre på.

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läxte nånstans att det var problem med SP1 när man kör dualboot.

Kan vara värt att kolla nämre på.

Lasse

Jag kör inte dual på den burken! Men glöm det! Jag blåser faenskapet! Jag behöver nog ändå repetera tweaks och settings!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??? Hej, jag kör Vista utvärderingsversionen "build 6001" på min server, och den går inte att avinstallera. När avinstallationen hållt på ett par minuter står det att det går inte att fortsätta, du har redan servicepack 1 på denna dator. Vet inte hur jag ska få bort den gamla utv.versionen? Gjorde samma sak på min laptop, men där hade jag Vista servicepack 1, "utvärderingsversion 6000". Ska jag behöva formatera om hele burken, för att få in ett rent Servicepack 1, eller vad ska jag ta mig till? Det är något som bromsar avinstallationen av utv.versionen, men vad. Vill ha bort texten där nere ovanför klockan, där det står "Utvärderingsversion build 6001" om jag inte skulle kunna avinstallera den. Har försökt med det som ni tipsade om på en annan länk, men det funkade inte.  :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter nyinstallation av Vista, försökte jag igen,.... med samma nedslående resultat, den vägrade ta emot SP1 t.o.m på en ren orörd Vistainstallation! Felkoden var samma som innan + en mängd andra varningar o meddelanden. Efter en del rotande i loggar o annat så så insåg jag att felet låg utanför Vistaburken, och på ren känsla gick jag in i routern och återaktiverade uPnP, som jag alltid annars kör avaktiverad, av säkerhetsskäl!  Och tro det eller ej..... men det var detta som som stoppade SP1. Man tror ju knappt det är sant!    :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...