e-son Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Nån som vet om det går att köra 64-bitars i Virtual PC 2007? Jag fick nämligen för mig att göra ett par moddar på VistaSP1x64, med hjälp av VLite, och när jag skulle testa dom virtuellt, så säger programmet att jag inte har hårdvara för 64-bitars! :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dax Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Hej. Du måste ha 64 bitars även på grund systemet för att kunna köra 64 bitars i vpc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 23, 2008 Author Share Posted April 23, 2008 Hej.Du måste ha 64 bitars även på grund systemet för att kunna köra 64 bitars i vpc. Jo, det utgick jag ifrån! Frågan var om det överhuvudtaget går, att köra 64-bitars på vpc? För i så fall, får jag leta fel någon annanstans! Edit: VPC i sig själv, är ju en x86-applikation! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasP Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Du kan inte köra 64-bitars i VPC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 23, 2008 Author Share Posted April 23, 2008 Du kan inte köra 64-bitars i VPC. misstänkte det.... Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Det går visst att köra x64, du måste bara ha en x64-version av VPC och en x64 host: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 23, 2008 Author Share Posted April 23, 2008 Det går visst att köra x64, du måste bara ha en x64-version av VPC och en x64 host:http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Tack!.... hade totalt missat att det fanns 2 versioner av VPC.... måsta haft fel glasögon på mig när jag laddade ner den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Det finns 2 versioner x32 och x64 beronde på vilket operativsystem du kör på din dator. Men du kan inte köra Vista x64 virtuellt i någon av dom, bara 32 bitars. Iallafall kan inte jag köra Vista x64. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 23, 2008 Author Share Posted April 23, 2008 Det finns 2 versioner x32 och x64 beronde på vilket operativsystem du kör pådin dator. Men du kan inte köra Vista x64 virtuellt i någon av dom, bara 32 bitars. Iallafall kan inte jag köra Vista x64. Hmm.... skall testa så snart jag är klar med 32-bitars moddarna! Jag gjorde 3 av varje ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Virtual PC 2007 måste laddas ner och installeras för den Windows plattform man kör (x86 eller x64). Men oavsett windows plattformen så körs processen i 32-bits mode (processnamn: Virtual PC.exe *32 ) Det är av denna anledning som inga 64-bitars operativsystem kan emuleras. Även VMware Workstation kör med en 32-bitars emulator men den klarar att köra 64-bits Vista... (Processnamn: vmware-vmc.exe *32 ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 23, 2008 Author Share Posted April 23, 2008 Virtual PC 2007 måste laddas ner och installeras för den Windows plattform man kör (x86 eller x64).Men oavsett windows plattformen så körs processen i 32-bits mode (processnamn: Virtual PC.exe *32 ) Det är av denna anledning som inga 64-bitars operativsystem kan emuleras. Stämmer.... då var jag rätt ute i alla fall! För många kockar...... o.s.v. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Ursäkta låset... men e-son, du kan ladda ner och testa dina Vlite moddar på VMware plattformen ! den klarar x64 ! https://www.vmware.com/tryvmware/?eval=workstation-w Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 23, 2008 Author Share Posted April 23, 2008 Ursäkta låset...men e-son, du kan ladda ner och testa dina Vlite moddar på VMware plattformen ! den klarar x64 ! https://www.vmware.com/tryvmware/?eval=workstation-w Ok... tack för tipset! Skall testas så fort jag hinner! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts