Gå till innehåll

XP SP3, RTW diskussion. (fd. XP SP3 redan ute?)


si3rra

Recommended Posts

*Väntar med*

Någon som har någon koll på om WGA kommer uppdateras så man får förbreda sig innan man blir ned ringd av folk som inte får igenom sina icke genuina kopior?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Väntar med*

Någon som har någon koll på om WGA kommer uppdateras så man får förbreda sig innan man blir ned ringd av folk som inte får igenom sina icke genuina kopior?

Yepp,

WGA (Verktyget Windows Genuine Advantage (KB892130)) har redan släppts på Windows update den 27 april med en uppdatering... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, är du säker på detta, har inte sett nåt?

Har du provat att köra Microsoft Update???

Jag fick iallfall en uppdatering av WGA den 27 april för att kunna fortsätta att använda MS Update, så jag misstänker att alla med "fulXP" kommer att få problem med SP3 ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie

Jomen, klart jag har kollat men där finns inget.

Alla med ful xp skiter jag i, de har ju oftast hårdvara för en miljon men vill inte betala för operativ och spel och dylikt. Konstigt bara att du får men inte jag, eller har du nyligen installerat om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WGA är för att kontrollera om man har äkta program vara i datorn och sedan är det inga problem med WGA för ja har laglig program vara,

om man inte har lust att betala för sig kan man ju skaffa Linux istället för att ha pirat kopia,

pirat kopior kommer man aldrig kunna stopa på windows eller andra program på internet,

får att titta om XP SP3 kommer ut kan man hålla ögonen öppna och titta in på

http://www.microsoft.com/downloads/Browse....rtCriteria=date

eller titta in på update då och då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värkar som inte Windows XP SP3 kommer idag om ja fattar detta rätt,

då ska man inte säga tt det kommer den 29 April,

Download Windows XP Service Pack 3 (SP3) Final

Posted by xper on 29 Apr 2008 http://www.msfn.org/comments.php?catid=1&id=22352

Timetable

April 21, 2008: Seven languages released - English, French, German, Japanese, Simplified Chinese, Korean and Spanish. This release will still be privileged to Original Equipment Manufacturers (OEM), Volume License customers, Connect, and MSDN and TechNet subscribers.

April 29, 2008: Public release with seven languages above, but users have to manually update via Microsoft Update and Windows Update, or download standalone update package from Microsoft Download Center.

May 5, 2008: Other languages: Arabic, Traditional Chinese, Chinese (Hong Kong), Czech, Danish, Dutch, Finnish, Greek, Hebrew, Hungarian, Italian, Norwegian, Polish, Portuguese (Brazilian), Portuguese (Portugal), Russian, Swedish and Turkish.

June 10, 2008: Windows XP SP3 will be delivered via Automatic Update (Windows Update).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du kör engelsk XP då !?

Sedan är klockan bara 11:57 central USA lunchtid.

May 5, 2008: Other languages: Arabic, Traditional Chinese, Chinese (Hong Kong), Czech, Danish, Dutch, Finnish, Greek, Hebrew, Hungarian, Italian, Norwegian, Polish, Portuguese (Brazilian), Portuguese (Portugal), Russian, Swedish and Turkish.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du kör engelsk XP då !?
May 5, 2008: Other languages: Arabic, Traditional Chinese, Chinese (Hong Kong), Czech, Danish, Dutch, Finnish, Greek, Hebrew, Hungarian, Italian, Norwegian, Polish, Portuguese (Brazilian), Portuguese (Portugal), Russian, Swedish and Turkish.

ja kör den svenska windows xp :( tar lång tid att det kommer till svenska,

säger mana tt Windows XP Service Pack 3 ska komma den 29 så ska man hålla det än att skriva och bara lova det anser jag dåligt,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows XP Service Pack 3 (SP3) build 5512 was released to manufacturing on April 21, 2008, and Microsoft plans to make it available to the general public on April 29, 2008 via Windows Update and the Microsoft Download Center

Det är alltså bara planerat att släppas då - inget som säger att det skulle vara ett absolut datum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte som så att vi sitter i sjön om det inte kommer ;)

Så sant.....har man redan plockat ner alla uppdateringar så må det ju vara hänt. Jag har dessutom en imagekopia som uppdateras en gång i veckan så för mig tar det bara ca 14 minuter att få en helt ny dator om nåt skulle inträffa......  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft has decided not to release Windows XP Service Pack (SP) 3 to Windows Update and the Microsoft Download Center as planned on April 29. The reason? A last-minute compatibility issue with a Microsoft application Microsoft Dynamics Retail Management System (RMS).

Heres the latest from a company spokesperson:

I wanted to update you on todays planned release to web (RTW) (of XP SP3). In the last few days, we have uncovered a compatibility issue between Microsoft Dynamics Retail Management System (RMS) and Windows XP SP3 and Windows Vista Service Pack 1 (SP1).

In order to make sure customers have the best possible experience we have decided to delay releasing Windows XP SP3 to Windows Update and Microsoft Download Center.

To help protect our customers, we plan to put filtering in place shortly to prevent Windows Update from offering both service packs to systems running Microsoft Dynamics RMS. Once filtering is in place, we expect to release Windows XP SP3 to Windows Update and Download Center.

Until we have published a fix for this issue, we advise Microsoft Dynamics RMS customers to not install either service pack. Microsoft Dynamics RMS customers running Windows XP SP3 or Windows Vista SP1 should contact Microsoft Customer Support Services for additional information.

The fix is currently in testing and will be available as soon as that process is complete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...