Gå till innehåll

Tips & Trix med AVG8 Free! (uppdaterad 080706)


si3rra

Recommended Posts

-------------------------------------------------------------------------------------

Installera AVG8 Free UTAN det irriterande "LinkScanner" tillägget.

Kör installationen med följande parameter (utan "") "/REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch"

Alltså: "x:xxxavg_free_stf_xxx.exe /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch"

-------------------------------------------------------------------------------------

Uppdatering 080706 Bli av med "Notification bannern" längst ner i programfönster.

Döp om alt. radera "avgmwdef_us.mht" och "avgresf.dll" som finns i din AVG mapp.

-------------------------------------------------------------------------------------

:)Och självklart, glöm inte att uppdatera er till 8.0.138 aka 8.0 SP1 :)

Görs via "Update now" / autmatisk uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-------------------------------------------------------------------------------------

Installera AVG8 Free UTAN det irriterande "LinkScanner" tillägget.

Kör installationen med följande parameter (utan "") "/REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch"

Alltså: "x:xxxavg_free_stf_xxx.exe /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch"

-------------------------------------------------------------------------------------

Bli av med "Notification bannern" längst ner i programfönster.

Döp om alt. radera "avgmwdef_us.mht" från din AVG mapp.

-------------------------------------------------------------------------------------

Eller så kan man bara öppna programfönstret och inaktivera linkscanner direkt.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du IE7 så är det bara att leta på verktyg.Brukar synas uppe till höger.Sen går du in på"hantera tillägg".Sen är det bara att inaktivera "Avg save search".Sen är det ju bara att aktivera igen om man vill ha det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att köra en installation med parameter.Försökte test om det gick.Men jag fattar absolut inte alls hur jag ska göra.Vet ju inte ens vad en installation med parameter är :D.Någon som kan förklara enkelt hur jag gör här.Mitt tips ovan funkar ju utmärkt,men jag vill lära mig hur man gör.Som sagt.Enkel förklaring :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att köra en installation med parameter.Försökte test om det gick.Men jag fattar absolut inte alls hur jag ska göra.Vet ju inte ens vad en installation med parameter är :D.Någon som kan förklara enkelt hur jag gör här.Mitt tips ovan funkar ju utmärkt,men jag vill lära mig hur man gör.Som sagt.Enkel förklaring :)

Du öppnar Kommandotolken och skriver/klistrar in sökvägen till din installationsfil.... i mitt fall skulle det bli:

C:UsersanvändareDownloadsavg_free_stf_en_8_100a1295.exe .....sen lägger du till dom parametrar som si3rra har gett oss! Den kompletta strängen skulle alltså i mitt fall bli:

C:UsersanvändareDownloadsavg_free_stf_en_8_100a1295.exe /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch

Sen är det bara att tryck Enter, så kör installationen igång!    ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Sepe

På vilket sätt irriterar LinkScannern?

Jag bara undrar då jag har inte varit irriterat på AVG8 Free än..... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt irriterar LinkScannern?

Jag bara undrar då jag har inte varit irriterat på AVG8 Free än..... 

Jag ställer samma fråga...  ???    har installerat det på 5 burkar och inte hört ett knyst.

Märker inget på 1 av dom som jag pulat med själv.

Däremot ska ju Windows Defender och annat jox med realtidsscanning bort.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen i mitt fall är ju att datorn segades ner när man surfade.Tydligen många som uppfattat avg 8.0 som att det blir väldigt segt ibland.Då hjälper det att ta bort Link scan.Har man en riktig superburk lär man väl inte märka någon större skillnad.För mig blev det en märkbar skillnad i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...