swag Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 vet ej om detta är rätt ställe men jag provar. jag har kopplat min hp laptop 9686 till min samsung 50" tv har i hdmi kabeln men får inget ljud från tv bara från datan.kan någon detta skulle jag vilja ha hjälp så jag får ut ljudet. kan man få det genom min hemmabio så det kommer genom förstärkaren och ut i alla högtalare 5.1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 Du måste säkert ha separat ljudkabel mellan TV och förstärkare... t.ex koaxialkabel eller optisk kabel. Kolla TV/Förstärkares manual! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 2, 2008 Author Share Posted May 2, 2008 har inga sådarna uttag på min platt tv bara hdmi och en massa röd vita kontakter men min sorrund förstärkare ha dessa uttag som du skrev Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 har inga sådarna uttag på min platt tv bara hdmi och en massa röd vita kontakter men min sorrund förstärkare ha dessa uttag som du skrev Då är det dom röda/vita kontakterna du skall använda.... s.k komponentstereo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 2, 2008 Author Share Posted May 2, 2008 vet inte från tv till förstärkare då eller? för jag har ju inga uttag på datan för sådarna kontakter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 vet inte från tv till förstärkare då eller? för jag har ju inga uttag på datan för sådarna kontakter Ja, från tv till förstärkare! Edit: Det står garanterat angivet i tv´ns manual vilka utgångar som är för externt ljud! Edit2: För riktigt 5:1-ljud, behöver du ett ljudkort i datorn, som har sådana utgångar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 Förutom HDMI -kabeln behöver du en sådan här kabel för ljudet mellan PC - TV. http://www.webhallen.com/prod.php?id=56854 en 3.5mm stereoplugg och ett par phono-kontakter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 2, 2008 Author Share Posted May 2, 2008 få jag ut ljud då genom min förstärkare jag till bioljudet då ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 få jag ut ljud då genom min förstärkare jag till bioljudet då ? Det måste väl bero på var du kopplar in ljudkabeln ??? De flesta TV och ljudförstärkare har dessa phono-kontakter som du ser på bilden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts