Gå till innehåll

Installera Windows XP utan att ange en produktnyckel?


e-son

Recommended Posts

Nu har jag slipstreamat SP3 på 2 olika svenska XP-skivor, en med SP1 och en med SP2! Det enda som inte fungerar är det här med den utlovade nya produktaktiveringen. Båda 2 kräver produktnyckel vid testinstalltionen, och vägrar fortsätta utan!   :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"As in Windows Server 2003 SP2 and Windows Vista, users can now complete operating system installation without providing a product key during a full, integrated installation of Windows XP SP3. The operating system will prompt the user for a product key later as part of Genuine Advantage. As with previous service packs, no product key is requested or required when installing Windows XP SP3 using the update package available through Microsoft Update."

http://download.microsoft.com/download/6/8...%20Pack%203.pdf

Jag har inte slipstreamat SP3, någon annan som testat om detta fungerar? Fungerar det med engelsk version?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie

Står det ungefär "du behöver inte ange produktnyckel nu men det underlättar vid aktiveringen" ovanför rutorna där du ska ange nyckeln?

Och om man fortsätter utan får du då upp en ruta som frågar om du verkligen vill fortsätta?

Fungerade för mig iallafall (svensk), jag integrerade utan nlite men skapade bootbar skiva i nlite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det ungefär "du behöver inte ange produktnyckel nu men det underlättar vid aktiveringen" ovanför rutorna där du ska ange nyckeln?

Och om man fortsätter utan får du då upp en ruta som frågar om du verkligen vill fortsätta?

Fungerade för mig iallafall (svensk), jag integrerade utan nlite men skapade bootbar skiva i nlite.

Nej jag får inte upp några sådana mess.... det står att "Din produktnyckel är unik....." och det går inte att fortsätta utan att mata in nyckel! Måste bero på vad man har för grundversion av XP då kanske! Mina är Volymlicenser!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...det står att "Din produktnyckel är unik....." och det går inte att fortsätta utan att mata in nyckel! Måste bero på vad man har för grundversion av XP då kanske! Mina är Volymlicenser!

Får samma med en slipstreamed svensk version av XP Pro (retail original från 2002 utan SP).

Om jag klickar på Nästa utan att ange nyckel, så blir det "CD-nyckeln du angav är ogiltig." Något alternativ, som i Vista för att gå vidare utan att ange nyckel, finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie

Märkligt att ni inte får en annorlunda ruta ni också, jag har en uppgraderingsversion av xp home sp2 och som sagt min ruta ser annorlunda ut. Det står klart och tydligt att jag inte behöver ange nyckeln nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälpte inte med den nya versionen av nLite v1.4.5 Final! I alla fall inte på den XP pro volymlicens som jag har att tillgå. Jag får fortfarande inte alternativet att installera utan produktnyckel!  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå,... skivan i sig funkar! Inga problem att installera och köra XP. Det är bara alternativet att installera utan produktnyckel som inte vill vara med! Det funkade däremot utmärkt med den XP Home OEM, som jag också har slipstreamat SP3 på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...