Fanny Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 har lite funderingar om detta med skype som man kan ha på datorn & ringa gratis. har hört att det kallas skype & att man är tvungen att fixa något program som man installerar i datorn för att det ska funka men kostar detta något är det verkligen gratis att ringa då ? vet ej något hur det funkar men vore tacksam om nån här kunde förklara vad som behövs för att kunna ringa gratis via datorn för det är väl det som kallas skype ? : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Här har du en länk du kan börja med.... du får nog svar på dom flesta frågorna, om du klickar runt lite på Skype´s hemsida! http://www.skype.com/intl/sv/useskype/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Eller på ren Svenska Jag du installerar skype och ringer gratis till andra kontakter som också har skype, precis som du kan göra i t.ex WLM eller andra IM program Du ringer dock inte gratis till fasta eller mobiltelefoner. Endast fria dator-dator samtal. Offtopic: någon som vet vad som hände med Tele2's försök till en skype utmanare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Eller på ren Svenska Jag du installerar skype och ringer gratis till andra kontakter som också har skype, precis som du kan göra i t.ex WLM eller andra IM program Du ringer dock inte gratis till fasta eller mobiltelefoner. Endast fria dator-dator samtal. Offtopic: någon som vet vad som hände med Tele2's försök till en skype utmanare? Det finns ett annat program som du faktiskt ringer gratis med. VoipStunt heter det och ger ett antal fria minuter till bla svensk hemtelefon gratis per månad. Jag har en skypelur och ringer faktiskt en del samtal med det. En bugg när det gäller telesamtal direkt från datorn är att det ekar i andra änden, men i de flesta fallen avhjälps detta med att man avslutar MSN under tiden. Jag vet det kanske låter konstigt men i mitt fall så hjälpte det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Det finns ett annat program som du faktiskt ringer gratis med. VoipStunt heter det och ger ett antal fria minuter till bla svensk hemtelefon gratis per månad. Jag har en skypelur och ringer faktiskt en del samtal med det. En bugg när det gäller telesamtal direkt från datorn är att det ekar i andra änden, men i de flesta fallen avhjälps detta med att man avslutar MSN under tiden. Jag vet det kanske låter konstigt men i mitt fall så hjälpte det. Det är ingen bugg.... det är en effekt av att 2 ljudkällor är igång samtidigt. Man får pilla lite med ljud/mic-inställningarna i dom olika programmen för att avhjälpa sådana bieffekter ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanny Posted May 5, 2008 Author Share Posted May 5, 2008 stort tack för all era svar som jag fick här ;D nu vet jag hur skype fungerar tack vare er. det var synd att man bara kunde ringa gratis endast till dom som har skype :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 det var synd att man bara kunde ringa gratis endast till dom som har skype :- Men du kan ringa väldigt billigt till andra.... 35:-/månad till alla fasta telefoner inom landet t.ex. http://www.skype.com/intl/sv/allfeatures/s...try/?country=SE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanny Posted May 6, 2008 Author Share Posted May 6, 2008 det har du så rätt i e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts