Gå till innehåll

Ringa gratis med Skype?


Fanny

Recommended Posts

har lite funderingar om detta med skype som man kan ha på datorn & ringa gratis.

har hört att det kallas skype & att man är tvungen att fixa något program som man installerar

i datorn för att det ska funka men kostar detta något är det verkligen gratis att ringa då ?

vet ej något hur det funkar men vore tacksam om nån här kunde förklara vad som behövs för

att kunna ringa gratis via datorn för det är väl det som kallas skype ?  ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller på ren Svenska :P

Jag du installerar skype och ringer gratis till andra kontakter som också har skype, precis som du kan göra i t.ex WLM eller andra IM program

Du ringer dock inte gratis till fasta eller mobiltelefoner.

Endast fria dator-dator samtal.

Offtopic: någon som vet vad som hände med Tele2's försök till en skype utmanare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller på ren Svenska :P

Jag du installerar skype och ringer gratis till andra kontakter som också har skype, precis som du kan göra i t.ex WLM eller andra IM program

Du ringer dock inte gratis till fasta eller mobiltelefoner.

Endast fria dator-dator samtal.

Offtopic: någon som vet vad som hände med Tele2's försök till en skype utmanare?

Det finns ett annat program som du faktiskt ringer gratis med. VoipStunt heter det och ger ett antal fria minuter till bla svensk hemtelefon gratis per månad. Jag har en skypelur och ringer faktiskt en del samtal med det. En bugg när det gäller telesamtal direkt från datorn är att det ekar i andra änden, men i de flesta fallen avhjälps detta med att man avslutar MSN under tiden. Jag vet det kanske låter konstigt men i mitt fall så hjälpte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett annat program som du faktiskt ringer gratis med. VoipStunt heter det och ger ett antal fria minuter till bla svensk hemtelefon gratis per månad. Jag har en skypelur och ringer faktiskt en del samtal med det. En bugg när det gäller telesamtal direkt från datorn är att det ekar i andra änden, men i de flesta fallen avhjälps detta med att man avslutar MSN under tiden. Jag vet det kanske låter konstigt men i mitt fall så hjälpte det.

Det är ingen bugg.... det är en effekt av att 2 ljudkällor är igång samtidigt. Man får pilla lite med ljud/mic-inställningarna i dom olika programmen för att avhjälpa sådana bieffekter !    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...