Gå till innehåll

ReadyBoost även till XP?


Musiclovers

Recommended Posts

  • 1 månad senare...
Gäst yassin_2999

Hittade detta:

Hittade detta förut när jag satt och försökte få fram lite fakta om Readyboost, mer exakt hur mycket prestanda man egentligen ska tjäna och vid hur mycket ram-minne.

I Vista har jag inte märkt av någon direkt prestandaökning med Readyboost, men eftersom jag trots allt föredrar XP var jag ju tvungen att testa...och efter lite inledande tester tror jag faktiskt att det gör det.

Testade lite med Photoshop CS2, som i XP tar en bra stund att starta på min burk och märkte direkt skillnad.

Nu tror jag att om man som jag har 2 gb eller mer är skillnaden inte så markant, men för folk som sitter på gamla datorer med 256-512 mb kan jag tänka mig att detta kommer hjälpa en hel del.

Så jag tänkte tipsa bara!

Jag provade programet idag på min stationära dator: Har 2048mb 6400 ddr2 och en 7200rpm sata-disk. Använder ett USB-minne med 1,8 gig ledigt i en USB 2.0. Och jag kan ju bara säga damnit... Det hjälper verkligen. Speciellt i väldigt krävande program åsom Age of Conan och Supreme Commander.

Mucho goodie!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK! Tack!

Kanske det kunde vara värt att testa.

LionKing

EDIT:

Har testat det nu och kan bara säga att det verkligen funkar!! Testade att starta Vegas Movie Studio Platinum 8, som på min burk är rätt så resurskrävande. Testade med och utan eBoostr, båda gångerna direkt efter uppstart. Utan eBoostr tog det ca. 20 sek., med eboostr ca. 12!! Använde ett USB2 minne med ca. 1,3Gb ledigt.

Överväger ett köp!  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överväger ett köp!  ;D

eboostr + usb-minne lär bli dyrare än det du försöker ersätta, men aldrig kommer att lyckas med!....nämligen äkta RAM-minne! Lägg pengarna där dom gör mest nytta i stället..... köp RAM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Jag har provat nu och kan bekräfta att det hjälper faktiskt att reducera start-tiderna på programmen.

Jag har i dagsläge 2GB ram och använder nu 1GB USB minne (Kingston) som eBoostr.

Sen kan jag delvis hålla med E-son  ;)

eboostr + usb-minne lär bli dyrare än det du försöker ersätta, men aldrig kommer att lyckas med!....nämligen äkta RAM-minne! Lägg pengarna där dom gör mest nytta i stället..... köp RAM!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...