Gå till innehåll

Besöka Windows Update efter Nyinstallation och SP3


EnRIz

Recommended Posts

Hejsan, installerade om Windows XP Home igår och lade direkt in SP3, nu kan jag inte besöka Windows Update då jag måste installera Valideringsverktyget Windows Genuine Advantage (KB892130) via Windows update innan jag kan fortsätta. Dock misslyckas detta varje gång.

Hämtade filen manuellt för att försöka igen, då fick jag följande felmeddelande:

"Setup has detected that the Service Pack version of this system is newer than the update you are applying.

There is no need to install this update."

Vad ska jag göra nu?

Avinstallera SP3?

Andra möjliga lösningar sökes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur installerade du SP3?... med en nedladdad fil eller via update? Använde du nedladdad fil, kan du ju göra som du säger.... avinstallera SP3 och sedan in på update och installer den på nytt, därifrån! Då bör du få reda på om det saknas någon förberedande uppdatering för att installera SP3!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade mina 2 datorer igår via Microsoft Update och innan så uppdateras WGA märkte jag. Har automatisk uppdatering igång på bägge, men gick alltså manuellt in på MS och innan SP3 uppdateringen startas, så uppmanas man att kolla på Update om någon justerig behöver uppdateras efter att SP3 har installerats, vilket gjordes på ena datorn. Efter omstart och att datorerna stängts av och satts på igår, några gånger, så verkar det funka som det gjorde innan. Idag så märks inte mycket av den stora uppdateringen. Datorerna börjar också komma ifatt sin normala tid för uppstart och alla programmen funkar också. Att surfa, går också något snabbare verkar det som, än innan. På gamla Compaqdatorn från 2001 tog det ca 30 minuter för SP3 att installeras. På Delldatorn från 2005 gick det på drygt 15 minuter. Bägge hade alla uppdateringar innan, via auto. Windows XP Pro och Office 2003 finns på bägge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...