Gå till innehåll

Kan jag använda Vista 32-bitars produktnyckel på en 64-bitarversion?


mathie1

Recommended Posts

Har köpt vista 32 bitars .. undrar nu om jag lånar en 64 bits skiva av någon kan jag då¨använda mitt serial till den ??? står ju inget på äkthetsbeviset att det e till 32 bitars ...står bara vista business ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att vi diskuterade ett liknande ämne i din tidigare tråd,

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=10943.0

En del säger att det går med en x32 nyckel till x64 men som jag skriver i den tidigare tråden, så kontaktar du bara ms så skickar dem dig en x64 skiva med nyckel, tror du bara behöver betala porto..

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g71938#msg71938

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan gå beror lite på förutsättningarna.

Är det OEM? Har du aktiverat med din nyckel innan?

Jag hade testat om jag va du. Går det så går det, vill du inte aktivera åt dig så spela dum och säg att du måste tagit fel skiva...  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Vista 32 bitar Business samt 64bitar på skiva, båda går att installera med samma nyckel.

Det är bara det typiska krånglet med MS, har du redan installerat tror det är 3 ggr med samma nyckel så blir den tillfälligt låst, och man får ringa dem till en automatisk telefonsvarare typ.

Många polare har för övrigt fått ut helt nya lagliga aktiveringsnycklar till Vista genom att ange den kod man får av Vista vid telefonaktivering, trots att de installerat det med en fake nyckel först. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...