Illa Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Hej Är det någon som kan förklara för en novis som jag, vad detta är för en uppdatering Silverliht 1,0 Själv har jag ingen aning, den kommer på Windows Update. Det är Illa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Det är microsofts svar på Adobe Flash.... existerar knappt på webben mer än på några av microsofts egna siter.... och dom funkar även utan Silverlight! Med andra ord... inget du "behöver" belasta burken med i dagsläget om du inte vill! Högerklicka och välj "Dölj uppdatering", om du vill slippa se den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illa Posted May 20, 2008 Author Share Posted May 20, 2008 Tackar och bugar! Då lägger jag denna till sidan så länge. Illa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Alltså jag vill få klarhet i det här med ms silverlight. Har ju förstått att det är deras motsvarighet på flash. Men finns det några fördelar med silverlight på något sätt imot javan rent tekniskt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 silverlight är microsofts svar på flash från adobe.. inte java. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Jag menade flash, är inne i javaprogramering just nu så det blev lite feltänk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dp Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Finns inga fördelar alls. Microsoft kommer att i början vara kompatibla med olika plattformar för att vinna mark, när de sedan är störst kommer Silverlightstödet för andra plattformar än Windows medvetet försämras tills man måste använda Vista och IE9 för att öht kunna ladda sidor med Silverlight, undvik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 http://www.idg.se/2.1085/1.162691 Det verkar ju som om dom gjort en bra programvara trots allt. Om man bortser från att ms (vilket för mig är fullt naturligt för ett vinstdrivande företag) vill vinna marknadsandelar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts