Belsebub Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Jag har gått efter Stenis guide: http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=129 Och har bränt allt på en dvd-rw-skiva. Men datorn vill ändå inte boota upp skivan. Måste man bränna på en dvd-r för att det ska funka? När jag kör skiva i xp i windows så får jag upp denna skylt (se bild) med dvd-rw-skivan så jag antar att man måste installera vista i vid booten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Bootar du från samma enhet som du brände dvd'n i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted May 25, 2008 Author Share Posted May 25, 2008 Japp. Jag har bara en cd/dvd-läsare/brännare i datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Kontrollera att du har följande foldrar och filer på DVD'n. Speciellt foldern Boot och filen Bootmgr Om du inte har dessa så anses inte skivan som bootbar och du får inte ens "Starta på DVD" -frågan. DVD+-R eller DVD+-RW spelar ingen roll... huvudsaken är att skivan är läsbar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted May 27, 2008 Author Share Posted May 27, 2008 Tack för svar! Jag tror att boot-filen på något sätt blev skadad när jag skulle bränna över på skiva. Nu bootar det som det ska i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts