lufsen69 Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Hej Det verkar som jag tappat bort något viktigt. Det gick inte att läsa in C:Windowssystem32shell32.dll Kan man reparera med widowsskivan(vista 32 premium)? Eller blir det stora reseten? Datorn är en dell xps 420 Hoppas någon vet MVH/lufsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Jag vet inte något annat än att du kan ladda ner saknade dll-filer här http://www.dll-files.com/dllindex/dll-file...l?shell32 Vet inte om den bara är att klippa in och på så sätt laga Edit: Eller blir det stora reseten? Vad menar du med det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lufsen69 Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 Stora reseten är några timmars ominstallation Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Du kan starta upp på Vista-DVD'n och efter språkvals-menyn så kan du välja Reparera. Här kan du sedan göra olika saker. Du kan via Kommando-prompt se efter om filen verkligen saknas. Du kan återställa datorn till viss tidpunkt. Du kan köra en System Reparation. ...till att börja med. P.S. Ladda aldrig ner DLL-filer från internet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lufsen69 Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 Jag får prova med det,hade ingen lust att ominstallera.Det står endast för att återinstallera op på ett dell datorsystem på skivan. Reinstallation dvd. Kan det vara något eget från dell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Det är en så kallad Recovery skiva. Genom att starta upp datorn på den så kan du installera över din nuvarande installation och på så vis få tillbaka det förinstallerade Vista. Allt på hårddisken försvinner...! Du kan ladda ner en Vista distribution via Internet och bränna ut på DVD. Du ska ju bara använda den kopian för reparation så det är okay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lufsen69 Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 Tack för det ska prova.Märkte det du skrev om recovery ,men jag avslutade i tid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lufsen69 Posted June 14, 2008 Author Share Posted June 14, 2008 Hej Laddade ner en vista version men den vill installera om.Jag kommer aldrig till språkval den startar installationen direkt. Är det bara köra på eller försvinner allt? MVH/Lufsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 När du startar upp datorn på DVD'n så är det första du får se en språkvals meny. Du skall alltså inte starta inifrån Windows. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 lufsen69! Ordningen är ju först bilden med språkval och sedan bilden med knappen Installera så gör det på en riktig installationsskiva. Du har antagligen fått tag på någon Fake-DVD. Det gäller att kolla om några andra har hämtat från samma ställe, eller rekommenderad DVD och att det funkar med installationen. Detta är oerhört viktigt, för att slippa få skräp i datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lufsen69 Posted June 23, 2008 Author Share Posted June 23, 2008 Det blev en omladdning av hela kittet så nu funkar det ganska bra igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts