hubalon Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Jag har XP HE (uppgradering med Win 98 i botten). Kan jag skapa (bränna) en bootbar skiva med xp inkluderande SP3 att använda vid om-/nyinstallation ? Och vilket serienummer (lagliga) skall jag i så fall använda (-98 eller XP) ? Ämnet redigerat av Mickilina, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Windows XP med SP3, skall kunna installeras utan att ange produktnyckel vid installationen. Precis som med Vista, så har man en månad på sig att aktivera den! Alltså borde du kunna använda vilken XP-skiva som helst, och sen aktivera med din XP-licens, efter installationen! Jag har lite svårt att tänka mig, att man skall vara tvungen att gå omvägen via Win98. Detta är dock inget jag kan svära på.... men du borde kunna få ett rakt svar, om du kontaktar Microsoft! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadMax Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 http://lifehacker.com/386526/slipstream-se...installation-cd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts