Gå till innehåll

Felmeddelande: "Unable to load btrez.dll SW"


guilty_

Recommended Posts

Min bluetoothanslutning har slutat fungera och jag misstänker att det har med detta felmedelande att göra. "Unable to load btrez.dll SW" Det ploppar upp när jag startar windows eller när jag går in på kontrollpanelen. Har försökt mig på ominstallationer utan att lyckas lösa problemet. I samband med detta har även mitt ljud börjat krångla så det mutar sig och jag måste gå in på kontrollpanelen och ändra för symbolen som ska vara nere i högra hörnet går inte att ha där, får ett felmedelande som lyder : "Windows cannot display the volume control on the taskbar because the volume control program has not been installed. To install it, use Add/remove programs in control panel. Det slutade som sagt fungera i samband med att det första felmedelandet började visa sig. Har kollat i add/remove men hittar inte vart jag installerar det.

Så Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda aldrig ner dll-filer från internet. De löser inga problem och man vet inte vad man får på köpet !

Har du trådlöst tangentbord ?

Har du en ljudenhet i Kontrollpanelen Ljud ?

Har du kört något städprogram eller Register städning som kan ha gjort detta ?

Har du provat att köra Systemåterställning till några dagar bakåt ?

Har du sett i Enhetshanteraren om du fått felmarkering på någon enhet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Hmmm, vad tänkte jag på där.

Håller med dig, det bästa är nog att han installerar om drivarna.

Att jag länkade just dit berodde på att jag själv hämtat en dll fil där och den innehöll inget skumt vad jag kunde se i alla fall. Men man vet aldrig, som du säger........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(han? tjej här..)

Nej, jag lyckades precis fixa ljudet, men det andra felmeddelandet återstår..

Nej jag använder inte trådlöst tangentbord..

Nej ingen sådan slags städning. Däremot tog min bror bort några filer igår som var några såkallade "startfiler" som gjorde datorn långsammare i uppstarten.. men det kan väl inte bero på det?

Var kör man systemåterställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag länkade just dit berodde på att jag själv hämtat en dll fil där och den innehöll inget skumt vad jag kunde se i alla fall. Men man vet aldrig, som du säger........

Jag ville bara slänga in varningen, för som sagt vad får man på köpet ?!

Detta är ju biblioteksrutiner som program hämtar kod ifrån... Man kan fråga sig varför

där finns så många sidor som erbjuder gratis filer för nedladdning... är de bara snälla och omtänksamma ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
(han? tjej här..)

Nej, jag lyckades precis fixa ljudet, men det andra felmeddelandet återstår..

Nej jag använder inte trådlöst tangentbord..

Nej ingen sådan slags städning. Däremot tog min bror bort några filer igår som var några såkallade "startfiler" som gjorde datorn långsammare i uppstarten.. men det kan väl inte bero på det?

Var kör man systemåterställning?

Tryck på Startknappen och välj "Hjälp och Support", välj sedan "Använd Systemåterställning för att ångra ändringar som gjorts på datorn "

Kolla senaste "återställningspunkten", ibland finns det flera, ta en som gjordes före ändringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Att jag länkade just dit berodde på att jag själv hämtat en dll fil där och den innehöll inget skumt vad jag kunde se i alla fall. Men man vet aldrig, som du säger........

Jag ville bara slänga in varningen, för som sagt vad får man på köpet ?!

Detta är ju biblioteksrutiner som program hämtar kod ifrån... Man kan fråga sig varför

där finns så många sidor som erbjuder gratis filer för nedladdning... är de bara snälla och omtänksamma ?

He he, du har en poäng där. Det finns inte många som enbart "är snälla" på nätet. Den här sajten är dock en toppensajt för att hämta gratis prylar.

http://www.freewarefiles.com/

;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville bara slänga in varningen, för som sagt vad får man på köpet ?!

Detta är ju biblioteksrutiner som program hämtar kod ifrån... Man kan fråga sig varför

där finns så många sidor som erbjuder gratis filer för nedladdning... är de bara snälla och omtänksamma ?

Man skall helt klart vara försiktig med vad och var man laddar ner från nätet, men när det gäller dll-files.com, så har den varit med länge (sen 2000), och är en pålitlig och serös sida. Jag själv och många andra har användt den i många år nu. McAfee´s Site advisor bekräftar mitt påstående!

http://www.siteadvisor.com/sites/dll-files.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna Blåtands programvaran verkar kunna störa det mesta efter vad man läser på Internet...

Allt från Office program till Utforskare och ljud...

Har du denna blåtand inbygd (bärbar) eller är det en USB-adapter ?

Avinstallera programvaran och konstatera att felmeddelandena är borta. I annat fall avinstallera

även blåtandsenheten.

Om du sedan fortfarande vill använda blåtand så installera först en uppdaterad drivrutin och om allt

är lungt så även en uppdaterad version av programvaran.

Man skall helt klart vara försiktig med vad och var man laddar ner från nätet, men när det gäller dll-files.com, så har den varit med länge (sen 2000), och är en pålitlig och serös sida. Jag själv och många andra har användt den i många år nu. McAfee´s Site advisor bekräftar mitt påstående!

http://www.siteadvisor.com/sites/dll-files.com

Har du någonsin löst problemen genom att enbart ladda ner och installera om en dll-fil ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En omstart emellan kanske ?

För resten... kör msconfig.exe och se i Autostart -fliken om någon rad där försöker starta blåtanden.

Har du tillgång till uppdaterade drivrutiner och programvara ?

eller vill du ha assistans med att finna dem ? (meddela i så fall fabrikat och modell på den bärbara).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

startat om datorn, även valt enable på bluetoothenheten när jag gick in på systemet (msconfig.exe).

Verkar som om jag lyckats få bort allt som har med bluetooth att göra nu, vore bra med tips på rätt drivrutiner så det håller sig fungerande hädanefter. Jag har en HP compaq nc6000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att se att du är både duglig och snabb DimensionX :D

Du är ett mycket välkommet tillskott här i forumet.  :)

Drivrutinen för blåtand har inte förnyats sedan 29 Aug 2004.

ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp28001-28500/sp28427.exe

Programvaran likaså... 9 Mar 2005.

ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp24501-25000/sp24965.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobilen är ju inställd på "Kan hittas" och därför ser datorn den.

Hur är datorn inställd ? Kan den hittas...?

Du borde med mobilen kunna söka av omgivningen och upptäcka datorn lika väl som

andra blåtandsenheter (headset, tangentbord...). Det var ett tag sedan jag kopplade samman

mobil och dator så jag känner mig lite ringrostig här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...