Gå till innehåll

[LÖST] Windows Update-strul


Gepe

Recommended Posts

Jag hjälpte en kompis att göra en reparationsinstallation av windows XP SP2. Efter det vidtog det sedvanliga uppdaterandet via windows update. Jag installerade SP3 via windows update. Allt såg normalt ut.

Dagen därpå sa kompisen att SP3 var puts väck och att den automatiska uppdateringen frågade efter filen "windows installer 3.1." Den gick inte att installera. Automatiska uppdateringen "tjatade" om den hela tiden.

Jag tog hem den manuellt och installerade den. Därefter tog jag hem SP3 manuellt och installerade den utan problem.

Därefter återstår ett mindre antal filer som vill installeras via den automatiska uppdateringen. De går inte att

installera den vägen. Om jag tar hem dom manuellt via download center så kan jag installera dom utan problem, men aldrig via den automatiska uppdateringen. M.a.o. windows update funkar inte.

Jag har testat allt som står på den här sidan. http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=137

Ingen skillnad. 

Någon som har något tips, för att få igång windows update?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Här är en lösning som brukar hjälpa

Stäng av tjänsten: Automatic Updates

Radera mappen: SoftwareDistribution som hittas i C:WINDOWS

Starta tjänsten: Automatic Updates igen

Koppla upp dig till Windows Update och uppdatera

Ska funka

John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Här är en lösning som brukar hjälpa

Stäng av tjänsten: Automatic Updates

Radera mappen: SoftwareDistribution som hittas i C:WINDOWS

Starta tjänsten: Automatic Updates igen

Koppla upp dig till Windows Update och uppdatera

Ska funka

John

Ja, så kan man också göra..... om man tycker det är lättare än att klicka på Go i Dial-a-fix!    ;D    Fast då får man inte med allt småfixet som programmet tar!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...