Gå till innehåll

[LÖST] knappen "Växla mellan fönster" är borta


SannaPanna86

Recommended Posts

Hej alla!

Jag har en ny dator, som jag har Window Vista Home Premium på, jag har haft den i ett par dagar och det har fungerat relativt bra.

I dag när jag startade upp den så var allting dock borta från Snabbstart. Jag har ju kunnat få dit det mesta, men knapparna för att växla mellan fönster och visa skrivbordet är borta. Jag har läst något om att "Visa fönsterminiatyrer" ska vara ikryssad, men för mig är den bara grå, och då har jag ändå kontrollerat att jag har aktiverat Aero. Jag bockade för säkerhetsskull av Aero, och sen slog jag på den igen, men ingen skillnad. Hur får jag tillbaka knapparna???  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Öpnna mappen: C:AnvändareanvändarnamnAppDataRoamingMicrosoftInternet ExplorerQuick Launch genom att högerklicka på ett tomt utrymme i snabbstartfältet, och välja "Öppna mapp"

2. Högerklicka på ett tommt utrymme i mappen, och välj "Nytt / Genväg"

3. Bläddra fram skrivbordet och tryck Nästa och Slutför

Om det är 3D-flippen du också vill ha, så upprepar du punkt 1 och 2, men istället för att bläddra så klistrar din in följande i textboxen: C:WindowsSystem32rundll32.exe dwmapi #105, trycker nästa och döper genvägen, sen Slutför!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ahh, tack så jättemycket för hjälpen  :)

Men för att vara riktigt pestig, genvägen som jag gjorde till skrivbordet öppnar mappen skrivbordet, finns det inget sätt att ändra den så att det "tar ner alla fönster" istället, så att man ser skrivbordet, eller hur man nu ska förklara det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för att vara riktigt pestig, genvägen som jag gjorde till skrivbordet öppnar mappen skrivbordet, finns det inget sätt att ändra den så att det "tar ner alla fönster" istället, så att man ser skrivbordet, eller hur man nu ska förklara det?

Sorry.... en rent tankefel av mig!  :-[   Självklart kan du återskapa skrivbordsknappen!

1. Högerklicka på skrivbordet och välj "Nytt / Textdokument"

2. Klistra in nedanstående kod

[Shell]

Command=2

IconFile=explorer.exe,3

[Taskbar]

Command=ToggleDesktop

3. Spara filen som SKRIVBORD.SCF

4. Dra filen till Snabbstartfältet

Edit: Sorry igen.... börjar nog bli trött!   :-

Du skall så klart skapa filen i mappen Skrivbord.... och dra den därifrån ner till snabbstartfältet!

Hojta igen , om jag förklarar dåligt!    ;)  .....så gör jag ett nytt försök i morgon.... gonatt!   ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...