Anders1980 Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 Jag ska köpa ny bildskärm till min data 22 wide med dvi eller hdmi har ni något förslag på skärm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 Testade ett par olika när jag skulle byta bl.a en LG och en BenQ, tillsist blev det en ViewSonic och det har jag inte ångrat en sekund. Var försiktig med alla 2ms skärmar eftersom dom använder en accelerator som kan ge "störningar" framförallt i spel, du behöver inte mer än en 5ms skärm för spel heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peolund Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 så sant så..jag har både en 2ms och en 5ms skärm. Till spel föredrar jag 5ms skärmen då den är "synbart" ;D mycket bättre än den andra. inga störningar där inte.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 minst DVI och inte VGA, men HDMI är ju på framfart även på pc sidan så det hade kanske varit intressant om du har ett grafikkort med stöd till detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders1980 Posted June 22, 2008 Author Share Posted June 22, 2008 Men vilken märke ska man ha å detta med garanti? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Här är bara att välja och vraka... ;D http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr=&...&zbo2=false Själv valde jag efter den tidens tester (1år sedan) en skärm som jag stortrivs med i alla sammanhang: Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 svart, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Hej Jag har en LG 22" och är jätte nöjd med den, Kan också användas som tv skärm, bara att koppla in valbar sladd, vips så finns det tv i datorskärmen http://nordic.lge.com/sv/products/model.de..._m228wabz.jhtml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts