Jack Bauer Posted June 22, 2008 Posted June 22, 2008 Jag har installerat och lyckats att rippa en DVD film i programmet Magic DVD Ripper. Men när jag kollade på AVI-filen så var det lite suddig och konstig. Även ljudet var lite konstigt. Och bilden var väldigt liten i fönstret i Media Player 11. Är det någon som kan Magic DVD-ripper? Testar att rippa en DVD nu, till AVI-format och med upplösningen 720x400 samt audio bitrate 192 kb/s. Är detta rätt? Hur gör jag för att få större bild när man spelar upp filen/filmen? Är det bäst att rippa till AVI-formatet eller till WMA-formatet? Nybörjare på detta område så all hjälp uppskattas. Tack på förhand Quote
Jack Bauer Posted June 23, 2008 Author Posted June 23, 2008 Nu fick jag till det denna gång ;D Problemet löst och tråden avslutad för min del Quote
Venoms Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 När du börjar med dvd rippning så rekommenderar jag dig att gå igenom http://www.doom9.org/, där får du veta det mesta inom ämnet. Quote
Recommended Posts