Tobias Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Halloj, Jag har ett väldigt frusterande/irriterande problem vilket jag inte får bukt med, se nedan för scenario. Nätverket ser ut enl följande. ASUS WL500 router kopplad till: 1st HTPC med Vista (kopplad med kabel) 1st "Server" med XP Pofessional (kopplad med kabel) 1st Laptop med Vista (kopplad trådlöst) Allmän info: Alla maskiner ligger i samma arbetsgrupp (WORKGROUP) och har samma avändare och lösenord. XP datorn har 2 diskar utdelade med fullständiga rättigheter. Alla maskiner "ser" varandra och servern går att mappa upp i utforskaren. Brandväggen inaktiverad på alla maskiner Problemet är följande: då jag från min HTPC mappar upp servern så går det oerhört segt, filöverföringen går med en hastighet som et 28,8 modem, detta problem finns inte mellan laptop´en och serven. Jag har provat att jämföra alla inställningar i Vista mellan HTPC:n och Laptop:en och kan inte finna några skillnader alls, provat att inaktivera IPV6 samt andra "hack" jag kunnat finna mha google. Snälla, har någon en idé om vad som är tokigt ?? Quote
Venoms Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Det låter som ditt nätverkskort inte blivit installerat rätt på din htpc, prova att installera om drivrutinen som finns med i vista manuellt. Quote
Tobias Posted June 23, 2008 Author Posted June 23, 2008 Men kan det verkligen bara slå mot intern trafik, internet trafik fungerar med normal hastighet ? Quote
Venoms Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 nej, det borde det inte göra... får fundera lite till... Quote
Andreas Stenhall Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 Vad är det för nätverkskort i servern respektive htpc:n och vilka drivrutinsversioner har du på dessa datorer? Quote
Recommended Posts