__087 Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Tjena! som rubriker lyder så undrar jag om det först och främst är möjjligt att byta t.ex Processor eller Grafikkort i en bärbar dator och i så fall om det är svårt. Jag har hört mig lite om bland kompisar och har hört både och men nu vill jag fastställe min teori om att det fungerar. Är tacksam för alla svar M.V.H //__087 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aok Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Det är ju inte lätt som i en stationär... dels så är alla skal olika ihopsatta och dels finns det sällan fysiskt sepparerade grafikkort i en laptop, men processor hårddisk nätdel wifikort osv e inget större problem om du bra kan komma åt dem. Vad är det för märke och modell och vad ska du byta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted June 23, 2008 Author Share Posted June 23, 2008 ASUS Notebook A3Hf heter den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted June 23, 2008 Author Share Posted June 23, 2008 är det möjjligt att byta processor till min modell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Enligt ASUS så kan din bärbara hantera: Mobile Intel® Celeron® M processor 410/420/430 Enligt Prisjakt så verkar endast 410 och 420 finnas tillgänglig samtidigt som de betecknas som beställningsvaror. Det brukar aldrig vara lönt att försöka uppgradera bärbara datorer. Moderkortens stöd för senare/bättre processorer är väldigt begränsat. Grafikkort är ännu svårare att uppgradera. :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted June 23, 2008 Author Share Posted June 23, 2008 okej men tack ändå, jag tänkte ändå köpa en stationär dator när jag får ihop lite pengar så det kanske ändå inte är värt då att försöka uppgradera min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts