ove Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 När jag ansluter kameran till datorn via usb så kommer det upp vilken åtgärd jag vill göra. Jag väljer kopiera till en mapp på den här datorn gaiden skanner och kamer, sen ok ,då försvinner gaiden o skrivbordet är som vid start ,,vad har blivit fel? Jag kan komma åt bilderna om jag går via den här datorn och öpnar memorysticket där ch ch öppnar mappen dcim och kopierar bilderna därifrån .Tacksam för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Ja det kan du. Bara stoppa i sladden och ta fram den här datorn så ser du bilderna och enheten som då är din kamera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 När rutan kommer upp för åtgärd... tryck avbryt och gå via utforskaren istället. Där kommer kameran finnas som en flyttbar disk. M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Får oxå stänga den rutan. Här kommer bilderna upp med adobe photoshop. Om man inte har de ska de funka me programmet som följer med kameran. Fast de funkar bäst utan program. För den syns väl i den här datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Föresten den där guiden scanner o kamera e bara o strunta i. Kopiera via utforskaren, då funkar de i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Kan tjänsten WIA (Windows Image Acquisition) möjligen vara inaktiverad? Skriv services.msc i Kör och kolla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts