Gå till innehåll

Kortläsare blir diskettstation! (LÖST)


Recommended Posts

köpt nytt moderkort asus p5gc-mx/1333. Efter montering och instalation av Vista 64 så funkar inte min kortläsare (godspeed usb 2.0 6in1 cardreader), däremot har jag plötsligt en disketstation i enhetshanteraren. hittar inga drivrutiner nånstanns på nätet och den info jag hittar är att drivrutinerna ska ligga i windows och jag då alltså inte ska behöva instalera...men varför blir den då en disketstation, som inte enns finns på min dator? och hur ska jag instalera när jag inte hittar drivrutiner varken på nätet eller i vista? den sitter förövrigt i usb kontakt på moderkortet inte i diketstations kontakten.

Vore tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en titt i ditt BIOS om det finns någon inställning. Min dotter hade samma på sin dator... jag ämnade inte att ändra något, men av en annan anleding var jag inne i BIOS och hittade någon inställning där. Detta är ett tag sen så jag kommer inte ihåg exakt vad jag ändrade.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger upp  ??? verkar inte finnas drivrutiner till den nånstanns som funkar med Vista 64bit. i manualen för den står bara "

Driver installation: This product does not require a driver in Windows XP as it uses the driver integrated in Windows." och på Godspeed computers hemsida finns bara reklam inga downloads...

Nån som vet nån bra o billig kortläsare som funkar till Vista 64?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det har antagligen blivit något fel vid installationen av vista råkade ut för någon liknande grej då min dvdbrännare saknades efter installation efter en del pillande både här och där så tröttnade jag och gjorde en nyinstallation och vips så fanns min brännare igen

har läst en annan tråd här om ett liknande problem med saknad dvd där dom lyckades lösa problemet  genom att gå in i registret  och göra en massa saker

eller också kan du prova att ta bort kabeln till kortläsaren från moderkortet starta systemet stäng av och koppla in kortläsaren igen

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger upp  ??? verkar inte finnas drivrutiner till den nånstanns som funkar med Vista 64bit. i manualen för den står bara "

Driver installation: This product does not require a driver in Windows XP as it uses the driver integrated in Windows." och på Godspeed computers hemsida finns bara reklam inga downloads...

Nån som vet nån bra o billig kortläsare som funkar till Vista 64?

Jag har en 4-årig Acer Ferrari 3200 som där inte finns några Vistx x64 drivrutiner till enligt Acer.

Jag installerade ändå Vista x64 Ultimate på den och ALLA enheter och knappar fungerar som i XP x86...

Inga problem med vare sig kortläsare, pekplatta, trådlöst, blåtand eller snabbknappar.

Allt som behövdes fanns på Vista DVD'n eller installerades via Windows Update...

Jag blev alltså mäkta förvånad och nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era tips.

Testade som Tub sa och drog ur sladden, startade och stängde ner för att sen starta om med sladden i då installerade den kortläsaren direkt. jag hadde även för säkerhets skull disablat Diskettstation.

Tackar, vet inte hur man skulle klara sig utan denna sida, man vore både gråhårig och tunnhårig  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...