CGD Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Har en Canon Pixma4000 skrivare. Kan jag någonstans se vilken drivrutin jag använder? Quote
JoWa Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Ja, i Enhetshanteraren. Högerklicka på Den här datorn, välj Hantera, Enhetshanteraren. Dubbelklicka på skrivaren, kolla fliken Drivrutin. Eller öppna Skrivare och fax i Kontrollpanelen, högerklicka på skrivaren, välj Egenskaper, fliken Om. Quote
CGD Posted July 13, 2008 Author Posted July 13, 2008 Skrivaren finns inte med i Enhetshanteraren och fliken "om" den finns inte den heller. Det är därför som det är lite svårt. Jag har XP ut ifall det skiljer sig från andra operativ. Quote
JoWa Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Hm :- Du kan ju testa med att hämta och installera den senaste (1.80), och se om en uppdatering är nödvändig, eller om installationsprogrammet säger att du redan har senaste version. http://software.canon-europe.com/products/0010095.asp Quote
CGD Posted July 14, 2008 Author Posted July 14, 2008 Hmm, ja det är ju ett sätt att gå, men hade hoppats att det fanns ett just se vilken drivrutin man egentligen har. Men tack för att du visar intresse. Quote
JoWa Posted July 14, 2008 Posted July 14, 2008 Du kan göra ett försök med Systeminformation. Titta under Programmiljö, Signerade drivrutiner. Quote
Guest Naturguiden Posted July 14, 2008 Posted July 14, 2008 Installera SIW En bit ner där finns HARDWARE - Printer och där lär den finnas med http://www.gtopala.com/siw-download.html Jag har ingen skrivare just nu så jag kan inte visa dig hur det ser ut visuellt. Quote
CGD Posted July 14, 2008 Author Posted July 14, 2008 OK. Tack till er bägge. Under Systeminformation - Programmiljö - Signerade drivrutiner listas Canon PIXMA iP4000 ibland och ibland inte!? När den listas anges drivrutinen. Under SIW - Hardware - Devices - Skrivare - Canon PIXMA iP4000 anges drivrutinen alltid. Quote
Recommended Posts