Belsebub Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 När jag ska starta upp min webcam så får jag meddelandet att webkameran används av ett annat program och går därför inte att använda. Men jag har ju inget annat program igång som använder webkameran eller? Någon som varit med om något liknande? Se bild: Quote
Venoms Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 Prova med att avinstallera kameran... Starta om i felsäkert läge och installera igen. När du installerar, stoppa inte i usb-sladden förrän du blir tillsagd om detta i installationsprocessen. Om du mot förmodan inte skulle få den anvisninggen, vänta med kamerasladden till du är färdiginstallerad. Quote
Belsebub Posted July 23, 2008 Author Posted July 23, 2008 Prova med att avinstallera kameran...Starta om i felsäkert läge och installera igen. När du installerar, stoppa inte i usb-sladden förrän du blir tillsagd om detta i installationsprocessen. Om du mot förmodan inte skulle få den anvisninggen, vänta med kamerasladden till du är färdiginstallerad. Ett litet problem. Mitt tangentbord fungerar inte så pass tidigt i uppstarten av datorn så jag kan trycka för felsäkert läge. Jag har ett trådlöst tangentbord. Kan man ställa in så tangentbordet startar upp tidigare eller liknande? Har inget tangentbord med sladd för tillfället heller att koppla in. Får låna en polares annars Quote
Venoms Posted July 25, 2008 Posted July 25, 2008 Du borde kunna aktivera usb-tangentbord i BIOS och då fungerar det så att du kan trycka F8 vid uppstart. Quote
Belsebub Posted July 28, 2008 Author Posted July 28, 2008 Har nu fixat så mitt tangentbord fungerar. Men webkameran fungerar fortfarande inte. Den är jättegammal (2003) heter Logitech quickcam web, och jag hittar inte någon drivrutin som heter så. Kanske inte finns? Kameran går ju inte ens att hitta på logitech hemsida. Surt.. Quote
Belsebub Posted July 28, 2008 Author Posted July 28, 2008 Äsch, skippar den här webbkameran nu. Kanske är dags för en ny fräsch helt enkelt. Quote
JoWa Posted July 28, 2008 Posted July 28, 2008 Annars tycks denna stämma till namnet i alla fall http://drivers.softpedia.com/get/SCANNER-D...sta64-115.shtml Quote
Belsebub Posted July 28, 2008 Author Posted July 28, 2008 Jo jag vet, men det funkar ändå inte efter installation av dessa drivrutiner. Får samma meddelande, som bilden visar. Quote
Belsebub Posted July 29, 2008 Author Posted July 29, 2008 Löste problemet med att köpa en ny webbkamera Quote
Recommended Posts