Gå till innehåll

Automatiska uppdateringar i XP vägrar fungera


Lortpunk

Recommended Posts

Har ett bekymmer som gör mig tokig snart.Får Meddelande om att jag har nya uppdateringar att hämta.Trycker på hämta men ingeting händer.är så här varje månad när det är dags att uppdatera.någon som vet vad jag ska göra.Brukar köra in dom manuellt ibland.men vill få automatiska att funkA ??? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brorsan har samma problem på sin alldeles ominstallerade dator. Han la på Win XP Pro och sedan SP3 meddetsamma och efter det är det ett mindre antal (cirka 10 st) updates som inte går att installera vare sig via Windows update eller Microsoft update.

Däremot kan han ta hem dessa uppdateringar manuellt och installera dom.

Han har även (utan framgång) följt instruktionerna i tipset som ByggareBob länkade till.

Några idéer någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en REPAIR från Win XP CDn, det är nog enda sättet, iallfall det snabbaste ...

Jag har testat ALLA de här tipsen som finns här, och från andra sajter - senast i onsdags - men det slutade med en REPAIR, vilket jag skulle gjort från början, så hade jag sluppit slösa timmar på att leta info som ändå inte funkar.

En REPAIR tar ung. lika lång tid som en nyinstallation, dvs ca 40 min. kanske, men du slipper ju 'fylla i' en massa uppgifter.

Och allt finns kvar, UTOM nyare uppdateringar än de som finns på CDn du använder, men de är ju bara att SEN hämta från Win Update ...  :-)

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...