PF Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Hej,har läst igenom alltomxp och hittade en genväg för att stänga av datorn, jag undrar vad man skall skriva för en liknande genväg för att bara starta om datorn. Tackar på förhand mvh PF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Du kan skapa en genväg enligt nedan för att starta om datorn: C:WINDOWSRUNDLL.EXE user.exe,exitwindowsexec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PF Posted August 17, 2008 Author Share Posted August 17, 2008 Datorn hittar inte detta. Det skall vara en genväg på skrivbordet. Stänga av där skrev jag SHUTDOWN.exe -s -t 01 Vad skall det stå för starta om. Eller hur gör jag denna genväg som du menar Stenis ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Jag brukar köra shutdown.exe -r -t00 ...och den fungerar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Inser nu mitt misstag, det var en gammal omstartsgenväg jag postade :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PF Posted August 17, 2008 Author Share Posted August 17, 2008 e-sons genväg fungerar ej, varken som stäng av eller starta om. Några andra förslag till genväg på skrivbordet för att starta om ?. mvh PF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Se t.ex. följande sida: http://cybernetnews.com/2006/08/01/cyberno...-your-computer/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 e-sons genväg fungerar ej, varken som stäng av eller starta om.Några andra förslag till genväg på skrivbordet för att starta om ?. mvh PF Ett litet misstag, även av mig! :- Skriv den så här istället! SHUTDOWN.exe -r -t 00 Edit: Såg nu vad jag gjorde för fel.... det skall vara blanksteg även i tidsväxeln (-t 00). Versaler i "SHUTDOWN" är alltså inte nödvändigt! Så går det när man bara klipper o klistrar, utan att kolla! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PF Posted August 17, 2008 Author Share Posted August 17, 2008 Jag upptäckte att det skulle vara det, nu fungerar det OK. Tack för all hjälp. nvh PF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts