Gå till innehåll

Sandisk Cruzer USB-minne bara dör


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Mina Sandisk Cruiser Contur 4 gb bara dör någon mer som har drabbats???

Trodde usb minnena skulle vara säkra

Det står en maskin någonstans i Kina, och spottar ut 60 såna där, varje minut, typ! Hur skulle det kunna vara säkert?    ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt har de 'dött' ?

Där finns ju inga rörliga delar (?eller? "Unique slider USB connector") och det är ju 'bara' ett minne med USB-adapter...

Enligt Sandisk så har du "Lifetime Limited Warranty".

Om de inte menar garanti under minnets livstid... :-[

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flashbaserade minnen har en begränsad livslängd. Dom skall tydligen klara 10000-100000 skrivningar, beroende på kvallitet. Det borde innebära att om man t.ex konstant använder ett minne för "Ready Boost" så tar det förmodligen slut relativt snabbt. Det är ju en cash, som ideligen skrivs om. Och som sagt.... det är ju en billig, masstillverkad produkt, och som sådan kommer det alltid att slinka igenom förhållandevis många defekta minnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag använde mitt minne igår och idag kommer det inte upp i utforskaren eller som autostart

Syns det i diskhanteringen?

Hur menar du .. utforskaren eller??

Jag har 3 likadana men två av dom har bara dött , när man sätter in dom i usb porten så blinkar det till men inget mer händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns det i diskhanteringen?

Hur menar du .. utforskaren eller??

Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Datorhantering / Diskhantering.... kan du se minnena där? Och blir det samma, vilket usb-uttag du än väljer på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Syns ingenstans tyvärr... Blir lite oroligt för jag har något viktigt dokument på dessa pinnar

Har du möjlighet, så testa i en annan burk! Är det samma då, så är dom nog trasiga.

kan man inte få ut något av dokumenten från pinnen alltså?

Har kollat på 2 andra datorer men med samma resultat där...

Är det ide att gå till Stället man köpte dom på och reklamera köpet ... typiskt att man då inte har kvar kvittona

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man inte få ut något av dokumenten från pinnen alltså?

Det blir nog svårt, om dom inte ens hittas!

Är det ide att gå till Stället man köpte dom på och reklamera köpet ... typiskt att man då inte har kvar kvittona

Du kan ju alltid prova.... data är ju borta, men i bästa fall slipper du betala nya minnen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...