Gå till innehåll

Program svarar inte


Raffeboy

Recommended Posts

Varje gång jag ska stänga av/starta om säger min dator att det är ett antal program som inte svara riktigt och man måste klicka på avsluta nu. Det börjar bli lite jobbigt då det tar en enorm tid att slå av datorn. Vad ska jag göra. Dom programen som inte stängs av är I/O notification window samt WMS IDLE.

Min conf är windows XP 64 bitars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det rättar egentligen inte till själva felet, men irritationsmomentet kan man eliminera med en enkel registerändring som får windows att stänga ner dessa processer automatiskt, utan att fråga först. Öppna registereditorn (regedit.exe) och navigera till nyckeln:

HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop

Ändra Data på Strängvärdet "AutoEndTasks" till 1. Stäng ner Registereditorn och starta om datorn, för att ändringen skall börja gälla!

Vill du inte pilla i registret så kan du ladda ner och dubbelklicka på den .reg-fil (AutoEndTasks.reg) som jag bifogar, så gör den jobbet åt dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmärkt, då försvann i alla fall det störiga. Nu till det jobbiga delen av felet. Varför svarar inte programmen och går det att lösa, känns inte kul med ett fel som är trasigt...

Ps man tackar för hjälpen...

Landsfiskalens tips är inte dumt... jag har kört med motsvarande program för 32-bitars XP i flera år. Du kan också köra en rejäl rensning av datorn... både skräpfiler och registret! Programmet Ccleaner är ett utmärkt gratisprogram för dylika övningar. Avrunda det hela med en defragmentering!

http://www.ccleaner.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag laddade ner landsfiskalens program där, men fattar inte riktigt vad man ska göra med det programmet??

Du skall faktiskt inte göra någonting alls med programmet, mer än att installera det!  ;)  Det gör sitt jobb automatiskt varje gång du stänger av datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...