Gå till innehåll

Minimera start och avslutningstider?


Stim

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Tänkte på en grej, om man nu stänger av alla onödiga tjänster (vilka de nu kan vara?) kanske det kan starta/stängas av snabbare.

I så fall, vilka Windows tjänster finns i vista som man absolut egentligen inte behöver?

Men jag vet inte om det påverkar så mycket med tjänster ändå, kanske kan det påverka något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på en grej, om man nu stänger av alla onödiga tjänster (vilka de nu kan vara?) kanske det kan starta/stängas av snabbare.

I så fall, vilka Windows tjänster finns i vista som man absolut egentligen inte behöver?

Men jag vet inte om det påverkar så mycket med tjänster ändå, kanske kan det påverka något?

Allt som inte körs, och/eller autostartar med windows, påverkar naturligtvis prestanda positivt. Du kan läsa en del om vad som kan stängas av och inte på Black Viper´s hemsa. Men i sista änden är det bara du själv som kan avgöra vad du kan klara dig utan och vad som måste vara kvar.

http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK.

Man tackar för länken.

Har sen tidigare stängt av det mesta i autostart och de tjänster jag vet kan stänga av. Tjänsterna gäller dock bara tredjepart som jag stängt ner.

Vilka Windows tjänster man kan stänga av har jag inget speciellt koll på.

Ska kolla in blackviper o se om man inte kan snappa upp något. Som man inte behöver och lika gärna kan stänga ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det finns en viss tid på typ 10 sekunder alla proccesser har på sig att stängas ner, denna eventuella tiden ska man nog kunna sätta ner till en sekund eller så.

Har för mig att efter denna tiden så dödades alla proccesser istället för att stängas ner, men en sekund är mycket i datorvärlden så det hinner dom nog med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, föresten. Jag fyller på med en fråga. Har sett en sida där det stod info (jätteregister) om alla olika start-ups, det segar nog ned min dator lite för jag har tjugotal HP start-ups sonic, cybelinc mm.  ;)

Alltså den sidan någon?

Kan det vara den här?

http://www.windowsstartup.com/wso/search.php

Där var den ja Danke  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...