Gå till innehåll

Datorn döljer sig i nätverket


boxbo

Recommended Posts

Normalt har jag 4 datorer i mitt nät: 3 XP o 1 Vista, datorn med vista går som nr 1 i routern ( 3COM) Vista daton mankerar och har tagits bort en annan dator har tagit dess plats, vid om installation så visar den sig på nätet men efter ett tag döljer den sig. Så har det nu varit ett tag ominstallation och sen borta. En titt i loggboken på den datorn som försvinner, talar om att : "Namnet MSHOME inte kunde registreras på det gränssnitt som har adressen IP 192.168.1.4 datorn med adress 192.168.1.2 tillät inte det". Försök att byta namn på gruppen fungerar inte, har bytt från blanka lösen ord till lösenord. det här ASP.NET kan det spöka? Finns på alla xp datorer i nätet. Vad skall göras för att få datorn att permanent visa sig? På det äldre nätet visade den sig. När en dator har stått på ett tag och försöker att komma ut på nätet blir det ett felmeddelande den ej är inkopplad det finns en knapp:: try again. då fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är omdöpt på alla datorer har haft namnen MSHOME, HEMMA och WORKGRUP och heter åter HEMMA. Datornamnen: är albert,skyffel o skrivdatorn. Jag tror nu att det största problemet är väl den andra datorn som inte vill tillåta nätet eller namnet på det. men å andra siden det kan ju vara nys alltså det sistnämda. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...