Gå till innehåll

Outlook Express tycker att mitt mail är spam!


calderon

Recommended Posts

Alltså gott folk, vad göra när Outlook Express inte vill skicka mitt mail för att det klassas som SPAM ??

Vad jag får göra är ju då att kopiera mailet och klistra in det i Gmail och på det sättet få det skickat.

MEN detta förfarande är onekligen ganska enerverande. FINNS LÖSNING PÅ MITT PROBLEM ??

Anledningen till att jag ibland använder Outlook Express är att jag till programmet har kopplat

MSGTAG, så att jag automatiskt får veta NÄR man öppnat mitt mail, vilket kan vara bra iblanad.

mvh

Ingegerd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Har du fler förslag, har inte Norton....

Och dyligt....

Va har du för säkerhets-grejer då?. De va ju inte Norton nä.  :D

Har du kollat om de går att skicka majlet till bara en mottagare? För de kan bli spamm om man skickar till 1000 mottagare, typ.

De kan ju va virus också.

Men nu ska ja sova. Gonatt.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget märkvärdigt, har bara ad-aware och skickar bara till en mottagare åt gången.

Skulle ju gärna skicka flera ibland, men har inte fixat att köra över alla adresser fråm Gmailen till adressboken i Outlokken så det få vara.

kommer du på nåt annat så är du hjärtinnerligt välkommen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste förtydliga hur det ser ut.

Är det enbart ett gmail-konto kopplat till OE ?

Om du bara har adaware (som är värdelöst) är det hög tid att göra något åt saken.

Dagens skadliga kod skickar sedan länge helt själv sina mail....som leder till att mailkonton

ofta blir spamblockerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj oj oj  Plun, vad göra... ineffektivt, ge mej ett par ex. på vad jag ska "importera" för säkerhetsprogram, så ska jag ändra.

oK, hur felmeddelandet ser ut. Svårt att förklara med annat än att det bara poppar upp att mailet inte kan gå iväg på grund av att det anses vara spam. Jag har aldrig noterat nåt error nummer för dessa tillfällen, men dom finns ju så klart där i felmeddelandet

ang. gmailkontot kopplat till OE, så tillhör jag ju det fåtel ? - som inte vet vad OE är för något :-)

och det är alltså endast outlook express som ger mej detta problem.

Och det sista du skriver låter ju intressant, men vad det innebär det begriper jag inte ett skvatt av. Önskar jag gjorde.

Hur lär man sej sådana kunskaper ? Lär man sej sånt om man pluggar till programerare ?? Då skulle jag vilja gå en sån utbildning....

men tills dess, tror du vi kan lösa detta ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK...

Om du bara har adaware så beger du dig till filehippo och tankar hem AVGs antivirus

http://www.filehippo.com/download_avg_antivirus/

Sedan förstärker du skyddet med Malwarebytes program

http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-...4-10804572.html

Adaware kastar du på soptippen....

OE är alltså Outlook Express  och att dagens skadliga kod skickar mail det bara är så.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OE, gud så kul, naturligtvis, det känns så skönt att få skratta när man sitter här och hostar ömsom snorar och nyser flera gånger på rad.

Ska genast följa dina instruktioner att genast ladda ner föreslagna program - först delita det som finns.

Men sen får du gärna förklara vad dagens skadliga kod menas ?? Nåt jag kan göra nåt åt ?? eller varför är det som det är ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sen får du gärna förklara vad dagens skadliga kod menas ?? Nåt jag kan göra nåt åt ?? eller varför är det som det är ??

Wikipedia om det här

http://sv.wikipedia.org/wiki/Datorvirus

Skadlig kod kommer då från engelskans malware  > malicious software

http://sv.wikipedia.org/wiki/Malware

Surfa Lugnt har en massa om det här...

http://www.surfalugnt.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, ska försöka ta så mycket till mej som jag bara kan, MEN NU stämmer inte licensnumret enligt felmeddelande från AVG, hur gör jag då ???

det är ju uppenbarligen gratis, jag jag är inte riktigt klar över vad det är som ska stämma....

och så poppade ju naturligtvis registry optimizer up och scannade allt och det blev väl minst 500 hittar. vara 20 skulle elimineras och resten om man köpte programmet.... :-)

kollade om jag kunde ladda ner AVG från anna sight, och det gick ju bra - till en början- sen var det samma sak INVALID licence number....

alltså ... ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Många" har tyvärr gamla versionen 7.5 installerad.....

Kolla via Kontrollpanelen > Lägg Till / ta bort program och avinstallera.

Registry Optimizer är med all sannolikhet ett bluffprogram.....

Det kan även vara en god ide att börja med Malwarebytes så får det "röja" ett tag bland den skadliga koden...  gör det..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så var det ena avklarat och inga busar funna i min dator. Känns skönt att veta.

Kan detta hjälpa mot att outlook express klassar mina brev som spam tro ???

ska försöka så småningom

tills dess vill jag bara slänga ut en fråga till er två som varit mej såååå  :) behjälpliga, om ni DESSUTOM

skulle kunna hjälpa mej genom att tala om hur jag får till en glad smily när jag skriver i outlook express och Gmailen... i Word går det ju bra, men då ska jag öppna ett word dokument, "producera" en smaily för att sedan kopiera och klistra in i det mail jag skriver. LITE BÖKIGT

....  om inte så tusen tack för all hjälp jag fått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på ditt gmail konto via webläsaren

Om Google/Gmail blockat dig så ska det ligga ett meddelande om att det är så i din inkorg.

Sen ska AVG alternativt Avast installeras....  !!!

Meningslöst att felsöka en burk utan skydd.

Skriver man i HTML läge så ska smileys bli en bild...      ;)    :)  osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag försöker efter bästa förmåga (tro mej) nu har jag kollat outlook express och det står att jag skriver i HTML.

Vad Gmail beträffar, så finns endast detta alternativ ;

Emotikoner på - När en emotikon skickas :-) animeras den automatiskt.

MEN DET GÄLLER BARA OM MAN CHATTAR i Gmail...

NU har jag fullt skydd och inga rapporterade fel, så gräla inte på mej snälla...

vi struntar i min gamla burk, det är väl nån gen som är fel. Får köpa en ny där man kan göra smailisar när man skriver - för det tycker jag är trevligt

Usch vad det regnar ute..... och jag som skulle ut med lilla vovven.... måste nog ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njau... gräla får du göra på dig själv som kört utan antivirusskydd.... ;)

Logga in på ditt gmailkonto och kolla, via webläsaren  INTE OE.

Testa att skriv ett mail och skicka.....

Kolla inkorgen hur den ser ut och ev meddelanden från Google....

Gamla burkar funkar oftast alldeles utmärkt med lite "service"..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara problem.... nu när jag skulle registrera programmet så fick jag felmeddelandet att

"operativsystemet inte gav tillgång till den valda filen"....

elände.

Vad mina smajlis beträffar så kommer det upp att jag spammar men fortfarande inga smajlisar... :-)

Å ANDRA SIDAN SÅ GICK MAILET IVÄG trots att det stog att det var spam när det kom fram till den andra mailadressen

Ja vad vore dagen utan dator.... fullständigt  (nästan) problemfri :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag själv skulle inte lägga ner någon tid på att städa en burk som körts utan antivirusskydd.

-  Backupa personliga filer

- Formatera burken och installera om

- Göra rätt från början....

Men visst kan du även traggla på med en HijackThis "holmgång"..... ;)  I slutändan kan det vara bara "trasor" av allting ändå.

Eventuellt går det bättre att installera via felsäkert läge inkl nätverksanslutning.  (kanske värt att testa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipset, har redan startat.

Man tror ju alltid att det inte händer en själv.

Som när jag blev "internet-rånad" på ca 10.000sek.

Nån hade bara gått in via nätet och handlat saker- förmodligen i England - tror man.

Summorna var också ojämna, så dom blev väl det när man växlade. Snopet var det i allafall, för kortet hade jag ju hemma i "byrålådan"

FÖRST DÅ fick jag vet att man kan spärra sitt kort för internetköp. Vill man sen använda det själv vid tillfälle så kan man häva spärren medans man gör sitt köp...

DET hade jag aldrig hört talas om. Jag har SHB. Dålig info.... tycker jag, Lika som när man sen spärrat kortet och vill ha ett nytt så frågar dom inte om man vill behålla gamla koden, vilket gör att man får ett kort med ny kod, vilket i sin tur gör att man måste spärra det kortet EN GÅNG TILL för att kunna beställa ytterligare ett kort för att få den kod man ville ha från början (fast ingen frågade) HÄPP ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag skriver det igen.... börja om från början med den här burken !!!

Vad är det för burk och har du återställningsskivor  ?

Sen blir man av med 10000:- så ska det polisanmälas, oavsett om polisen kan göra nåt eller ej.

Ditt gmail konto är det med all sannolikhet också dags att "skrota" och skapa ett nytt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...