__087 Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 Tjena, när jag använder USB-minne, extern hårddisk etc och ska koppla ur det så fungerar inte denna funktion. Jag får bara upp att det inte går att stänga av för tillfället och försök igen senare typ (kolla bifogad bild) Skulle någon kunna hjälpa mig lösa detta?? Tack på förhand // __087 Quote
Landsfiskalen Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 Dra ur dom när datorn är avstängd. Starta utan. Får du nått felmeddelande då? Quote
__087 Posted September 3, 2008 Author Posted September 3, 2008 det är inte usb enheter jag använder för jämnan utan bara för att lagra viktigt material Quote
Venoms Posted September 3, 2008 Posted September 3, 2008 Gör först som fiskalen säger, sedan ska du dra ur strömsladden ur vägguttaget eller ur datorn och trycka på startknappen. När du sedan startar upp datorn som vanligt, kommer den att leta reda på alla usbenheter som finns installerade för tillfället och givetvis lägga till nya när du stoppar i dem. Prova gärna att använda verktyget igen och tala om hur det fungerar. Edit. Anledningen till varför den ska leta reda på dem igen är att det blivit en låsning i usb-rotnavet och om du följer ovan beskrivna sätt, frigör du navets minne och kopplar om den igen, helt ofarligt. Quote
lbl Posted September 4, 2008 Posted September 4, 2008 Det här är EXAKT samma fråga som " http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=12385.0 ", på sidan tre, så läs den ... /LbL! Quote
Recommended Posts