Nappe Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Jag har valt att inaktivera 'Kontroll av användarkonto', men ändå får jag varje gång jag drar igång Vista ett varningsmeddelande 'Kontrollera inställningarna för Kontroll av användarkonto" och den där röda skölden med det vita korset ligger bredvid klockan. Jag vill ha bort ikonen och varningsmeddelandet! Hur gör jag? /Nappe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Hej! Du tar dig till säkerhetscenter och till vänster står det: ändra hur jag varnas mm, klicka där och klicka att du inte vill bli varnad, då slipper du se både iconen och varningen i fortsättningen. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Ta en säkerhetskopia på följande Registernyckel, och spara den på lämpligt ställe. Sen kan du antingen ta bort nyckeln helt eller inaktivera den genom att döpa om den. HKEY_CLASSES_ROOTCLSID{FD6905CE-952F-41F1-9A6F-135D9C6622CC} Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 5, 2008 Author Share Posted September 5, 2008 Tack OlleBull & e-son! Tror jag undviker registret den här gången . /Nappe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts