Gå till innehåll

[LÖST] Går inte att ladda hem torrents


T@wo

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Nja, då brukar det stå "invalid passkey" och vara rödmarkerat.

Kan vara norton som är orsaken.

Vilken tracker försöker du ladda från?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara också att det är en Privat Tracker...dvs att man måste vara registrerad.

Det händer så här på alla torrents jag försöker med ända sen jag fick datorn. Så det är inte bara en torrent som strular utan det är alla, därför tror jag det har någonting med virusskyddet att göra.

Nja, då brukar det stå "invalid passkey" och vara rödmarkerat.

Kan vara norton som är orsaken.

Vilken tracker försöker du ladda från?

Flera olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Många som haft problem med Norton och µTorrent.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=no...kning&meta=

Norton AntiVirus keeps prompting me to permit or block µTorrent!

Norton AntiVirus will continually prompt you to permit or block µTorrent regardless of if you hit Permit or Block. This is caused by NAV's Worm Protection.

    * Start Norton AntiVirus

    * On the left pane, select Internet Worm Protection.

    * On the right pane, click Program Control.

    * Find the µTorrent entry and delete it.

    * Click Add.

    * Locate the program executable (default location if you used the installer: C:Program FilesuTorrent )

    * At the next dialog box, from the dropdown menu, click Permit.

    * Click OK.

    * If any windows with Norton asking for permission for µTorrent are open, click Permit.

    * Now Norton will no longer ask for permission for µTorrent.

Thanks to WIZZwatcher for the solution

Another solution is to simply turn off the Worm Protection, since it does not help much, or to uninstall Norton and get a better AntiVirus, since Norton has been shown to miss many worms, and to be working with companies against protecting your PC from rootkits.

The latest version of Norton Internet Security 2006 and Norton AntiVirus 2006 SHOULD fix this issue.

Testa får du se om det kan lösa problemet.

Testa även att byta port på µTorrent och se om det hjälper.

Annars kan du testa att byta nedladdningsmapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att du eller Norton Internet Security (brandväggs-delen) blockerat utorrent från att ta sig ut på nätet.

Kolla så att den inte är blockerad, annars behöver du tillåta den ut på nätet.  utorrent ikonen borde finnas bland andra programmen, under brandväggen (programkontrollen)

kör utorrent med internet Norton Internet Security också och har inga som helst problem med det.  Programmet måste som sagt tillåtas ut på nätet, annars fungerar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som haft problem med Norton och µTorrent.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=no...kning&meta=

Norton AntiVirus keeps prompting me to permit or block µTorrent!

Norton AntiVirus will continually prompt you to permit or block µTorrent regardless of if you hit Permit or Block. This is caused by NAV's Worm Protection.

    * Start Norton AntiVirus

    * On the left pane, select Internet Worm Protection.

    * On the right pane, click Program Control.

    * Find the µTorrent entry and delete it.

    * Click Add.

    * Locate the program executable (default location if you used the installer: C:Program FilesuTorrent )

    * At the next dialog box, from the dropdown menu, click Permit.

    * Click OK.

    * If any windows with Norton asking for permission for µTorrent are open, click Permit.

    * Now Norton will no longer ask for permission for µTorrent.

Thanks to WIZZwatcher for the solution

Another solution is to simply turn off the Worm Protection, since it does not help much, or to uninstall Norton and get a better AntiVirus, since Norton has been shown to miss many worms, and to be working with companies against protecting your PC from rootkits.

The latest version of Norton Internet Security 2006 and Norton AntiVirus 2006 SHOULD fix this issue.

Testa får du se om det kan lösa problemet.

Testa även att byta port på µTorrent och se om det hjälper.

Annars kan du testa att byta nedladdningsmapp.

Testade det som skrevs på engelska och det funkar inte. Samma sak gäller när jag byter port och nerladdningsmapp...

Misstänker att du eller Norton Internet Security (brandväggs-delen) blockerat utorrent från att ta sig ut på nätet.

Kolla så att den inte är blockerad, annars behöver du tillåta den ut på nätet.  utorrent ikonen borde finnas bland andra programmen, under brandväggen (programkontrollen)

kör utorrent med internet Norton Internet Security också och har inga som helst problem med det.  Programmet måste som sagt tillåtas ut på nätet, annars fungerar det inte.

Har gjort så att Norton tillåter µtorrent i brandväggsegenskaperna men ingen skillnad...

Har gjort så att Norton tillåter µtorrent i brandväggsegenskaperna men ingen skillnad...

Svårt det här. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en router, så kan du behöva öppna en port för uTorrent i den! Gäller även modem med inbyggd router!

Har kört Utorrent på min gamla dator med samma modem och router utan några som helst problem men det du säger kanske gäller endå nu när jag bytt till en ny dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en router, så kan du behöva öppna en port för uTorrent i den! Gäller även modem med inbyggd router!

Har kört Utorrent på min gamla dator med samma modem och router utan några som helst problem men det du säger kanske gäller endå nu när jag bytt till en ny dator?

Nu vet jag inte vad du har för modem/router... men om NAT är aktiverat så måste du ha minst en öppen port för fildelningsprogram du använder. Jag föreslår att du loggar in i routern och kollar! Det kan ju hända att du tidigare har kört genom en port som redan är öppnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova med att slå av Norton helt och hållet tillfälligt, för att utesluta om Norton har något med det här att göra. Speciellt brandväggs-delen men helst hela programmet. Kommer utorrent ut på nätet efter det så blockerar sannolikt Norton programmet.

Sen för att enklare för andra kunna felsöka problemet kan det vara bra o veta vilken Norton version, utorrent version samt operativsystemets version du har också. Printa gärna ut det här sen.

Slå av Windows egna brandvägg också om den inte redan är avslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser nu att du som mig kör Vista Ultimate.

Vad är sökvägen till den mapp du försöker spara filerna till?

Du får fram hela sökvägen om du går till mappen och markerar adressfältet så dyker den upp.

Dom torrents som pågår sparas i "C:Program Files (x86)uTorrentPågående" och dom torrents som är klara sparas i "C:Program Files (x86)uTorrentKlara".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så att både "Pågående" samt "Klara" har skriv-behörighet.

Enklast är att skapa en fil på skrivbordet till exempel nytt textdokument.txt och sen kopiera den till mapparna. Får du då felmeddelande om behörighet så behöver du ändra mapparnas skriv-behörighet.

Kan göras genom att högerklicka på mappen > Egenskaper > Fliken säkerhet, ditt användarnamn, och där klicka på knappen redigera. Se till att ditt användarnamn är markerad innan ändringen.

Bättre är om du skapar mapparna Pågående och Klara någon annanstans istället (än i Program Files) där dom mer är lättåtkomliga, till exempel i "mina dokument" eller direkt i "roten"

Sedan går du bara in i utorrent och ställer in mapparna under Preferences > Directories.

Själv har jag det typ så här:

C:Temp (i första rutan)

C:Downloads (i den andra rutan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så att både "Pågående" samt "Klara" har skriv-behörighet.

Enklast är att skapa en fil på skrivbordet till exempel nytt textdokument.txt och sen kopiera den till mapparna. Får du då felmeddelande om behörighet så behöver du ändra mapparnas skriv-behörighet.

Kan göras genom att högerklicka på mappen > Egenskaper > Fliken säkerhet, ditt användarnamn, och där klicka på knappen redigera. Se till att ditt användarnamn är markerad innan ändringen.

Bättre är om du skapar mapparna Pågående och Klara någon annanstans istället (än i Program Files) där dom mer är lättåtkomliga, till exempel i "mina dokument" eller direkt i "roten"

Sedan går du bara in i utorrent och ställer in mapparna under Preferences > Directories.

Själv har jag det typ så här:

C:Temp (i första rutan)

C:Downloads (i den andra rutan)

Har nu bytt plats på dom så att "Pågående" och "Klara" ligger i "Mina Dokument". Och nu fungerar det perfekt... Ingen aning om varför men det har säkert någon förklaring. xD

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen för att mapparna låg under "Program Files" skulle jag tro. Även om en del mappar kan skrivas till även under Program Files så behövs vanligtvist tillåtelse med Vista. "Kontroll av användarkonto" poppar nästan alltid upp så fort man gör något under Program Files. Till exempel om bara ska skapa ny mapp eller liknande.

Sen har Norton Internet Security (2008 versionen) "Windows kontokontroll" och är den "ignorerad" som standard så kan även det strula till det med behörigheterna om man inte manuellt aktiverar kontokontrollen.

Bra att det löste sig med utorrenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har Norton Internet Security (2008 versionen) "Windows kontokontroll" och är den "ignorerad" som standard så kan även det strula till det med behörigheterna om man inte manuellt aktiverar kontokontrollen.

Hur kommer jag åt kontokontrollen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hittar den under fliken Hem. Den blåa länken heter Windows kontokontroll. Klickar du på länken kan du där välja att aktivera eller ignorera. Om den är ignorerad som standard så se till att det på status står säker. Så att den är aktiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...