Guest Naturguiden Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Finns det ett program som kan kolla om någon snattar på en bredbandsuppkoppling.... Tack på förhand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goranl Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Något program känner jag inte till men i den trådlösa accesspunkten brukar det finnas en flik som heter något i stil med "Clients" eller liknande som listar de som är anslutna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 LANeye http://www.proprat.com/sv/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Tack för det det var det jag letade efter Tråden löst och jag fick bekräftat på att det var någon som snattade på vårat internet fast det är lösenords skyddat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 och jag fick bekräftat på att det var någon som snattade på vårat internet fast det är lösenords skyddat Någon som har fått tag i lösenordet, eller? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Fungerar den här LANeye för vanliga nätvärk också eller det är bara för trådlöst? Verkar vara ett intressant program annars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Ny adress till LANeye http://www.laneye.com/sv/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Tack. Måste testas det här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 och jag fick bekräftat på att det var någon som snattade på vårat internet fast det är lösenords skyddat Någon som har fått tag i lösenordet, eller? ??? Inte vet jag men : Kreatel Communications AB är inne på mitt nätverk och det ligger i Linköping och jag bor i Kil så jag vette gudarna. Se bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxbo Posted September 13, 2008 Share Posted September 13, 2008 Hör du Naturguiden. Är det inte som så att Tv ligger i ditt bredband? Jag har själv Kreatel Tv mottagare i mitt bredband (fiber) Kreatel köptes för några år sen av Motorola och då försvann Kreatels hemsida så vilka uppdateringar som kommer till tv boxen har man ingen aning om! EPG osv på fjärr kontrollen till dosan finns en knapp www men då brukar boxen låsa sig. Så om du har tv i bredbandet så är det nog därför som kreatel är inne och tjuvar på ditt nät: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted September 13, 2008 Share Posted September 13, 2008 Hör du Naturguiden.Är det inte som så att Tv ligger i ditt bredband? Jag har själv Kreatel Tv mottagare i mitt bredband (fiber) Kreatel köptes för några år sen av Motorola och då försvann Kreatels hemsida så vilka uppdateringar som kommer till tv boxen har man ingen aning om! EPG osv på fjärr kontrollen till dosan finns en knapp www men då brukar boxen låsa sig. Så om du har tv i bredbandet så är det nog därför som kreatel är inne och tjuvar på ditt nät: Bra att någon har huvet på skaft... Det visste jag inte om det är därför den tjuvdrar alltså... Jo jag har allt på BBB Tack för svaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts