Gå till innehåll

[LÖST] Kan ej ta bort torrent-fil!


Nappe

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Har du testat "Unlocker" det kan lösa problem med låsta filer. Vet dock inte om det fungerar i Vista men du kan alltid prova.

http://www.filehippo.com/download_unlocker/

Det första jag provade var just Unlocker, men det funkade inte. Men tack för tipset LightningStrike!

Nu börjar jag faktiskt ge upp ... är det ingen som har lösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att jag skulle försöka använda Kommandotolken, men hur skriver jag kommandot?

Filen ligger nu i: WindowsTempjaelva filxxxxx.torrent

Start i kommandotolken: C:UsersNappe>

Någon gammal DOS-expert som vet hur man deletar filer via "DOS-prompten"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade hade haft det enklare om filen låg direkt under C. För att hitta rätt till filen skriv efter din start:

cd.. (tryck enter)

cd.. (tryck enter)

då ska du vara här

c:

fortsätt med

cd windows (tryck enter)

cd temp (tryck enter)

cd jaelva fil (tryck enter)

cd xxxxx.torrent (tryck enter)

nu ska du vara framme

och skall kunna använda

del c:windowstempjaelva filxxxxx.torrent  (tryck enter)

E.v. räcker det med att du står vid c:windowstempjaelva fil när du kör delete kommandot. Testa.

Fråga? Har du stavat jaelva rätt, det ska inte vara jaevla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade hade haft det enklare om filen låg direkt under C. För att hitta rätt till filen skriv efter din start:

cd.. (tryck enter)

cd.. (tryck enter)

då ska du vara här

c:

fortsätt med

cd windows (tryck enter)

cd temp (tryck enter)

cd jaelva fil (tryck enter)

cd xxxxx.torrent (tryck enter)

nu ska du vara framme

och skall kunna använda

del c:windowstempjaelva filxxxxx.torrent  (tryck enter)

E.v. räcker det med att du står vid c:windowstempjaelva fil när du kör delete kommandot. Testa.

Fråga? Har du stavat jaelva rätt, det ska inte vara jaevla?

Vad är vitsen med att krångla till det så? Det räcker med det kommmando som jag skrev!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

del c:WindowsTempjaelva filxxxxx.torrent ...svårare än så är det inte!    ;)

Tänk om det börjar närma mig lösningen nu ...  ;)

MEN hur än jag gör så ligger C:UsersNappe kvar i roten ... hur gör jag då?

Naturligtvis heter filen "jaevla fil"  :-[

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

del c:WindowsTempjaelva filxxxxx.torrent ...svårare än så är det inte!    ;)

Jag får väl citera mig själv då! ;) Om det hjälper vet jag förstås inte!

Förlåt E-son ... men jag kanske är dum ... men när jag öppnar kommandotolken får jag upp texten

C:UsersNappe  ... men jag förmodar att den ska bort och sen ska jag skriva ditt kommando. Correct?

Men hur får jag bort C:UsersNappe ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt E-son ... men jag kanske är dum ... men när jag öppnar kommandotolken får jag upp texten

C:UsersNappe   ... men jag förmodar att den ska bort och sen ska jag skriva ditt kommando. Correct?

Men hur får jag bort C:UsersNappe ????

Nej, inget skall bort... bara skriv direkt i prompten som den är när den startar!

Edit:

Jag har inte testat, men du måste troligen starta kommandotolken som Administratör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt E-son ... men jag kanske är dum ... men när jag öppnar kommandotolken får jag upp texten

C:UsersNappe   ... men jag förmodar att den ska bort och sen ska jag skriva ditt kommando. Correct?

Men hur får jag bort C:UsersNappe ????

Nej, inget skall bort... bara skriv direkt i prompten som den är när den startar!

Edit:

Jag har inte testat, men du måste troligen starta kommandotolken som Administratör!

Jag gick in på Administratör:Kommandotolken och skrev:

C:UsersNappe>del c:windowstempjaevla filxxxxxx.torrent

Men fick svaret: Det går inte att hitta sökvägen  :'(

Måste vi verkligen ge upp? Kanske ödet har bestämt att den jaevla torrent-filen ska ligga där som straff för fildelningen ... haha Vad säger ni experter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan försöka med ett litet experiment.... jag vet inte om det funkar, men känns inte helt orealistiskt!

Öppna ett textdokument (anteckningar) på skrivbordet, och spara det med exakt samma namn och filändelse som spökfilen. Flytta sen den nyskapade filen till den destination som spökfilen ligger! Gå sen in i den mappen och radera filen på normalt sätt. Förhoppningsvis så försvinner då även spökfilen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fråga? Ge upp? O nej då. Hittade en länk som kanske kan vara värd att testa när nu inget annat verkar funka.

http://blog.dotsmart.net/2008/06/12/solved...e-file-or-disk/

Om jag begripit innehållet i länken så skall du lägga till några krumelurer kring deletekommandot.

Kanske så här och nu är det en vild chansning.

del "?C:windowstempjaevla filxxxxxx.torrent"

Prova med och utan accenterna.

Jag tror att det är filändelsen som ställer till det. Den finns väl egentligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fråga? Ge upp? O nej då. Hittade en länk som kanske kan vara värd att testa när nu inget annat verkar funka.

http://blog.dotsmart.net/2008/06/12/solved...e-file-or-disk/

Om jag begripit innehållet i länken så skall du lägga till några krumelurer kring deletekommandot.

Kanske så här och nu är det en vild chansning.

del "?C:windowstempjaevla filxxxxxx.torrent"

Prova med och utan accenterna.

Jag tror att det är filändelsen som ställer till det. Den finns väl egentligen inte.

Tack Gepe för att du jobbar med mysteriet!

Jag försökte läsa "Ducan Smart's Weblog", men förstod inte riktigt. Jag försökte dock göra precis som du skrev, dvs. deleta både med och utan citattecknen, men med resultatet: "Det går inte att hitta filen". Det är m.a.o. precis som om inte filen finns, alltså en "spökfil" som e-son skriver.

Du skriver att det är filändelsen som ställer till det och att den egentligen inte finns.

Filen heter exakt: [TorrentReactor.to] - ZZ Top - Live From Texas [mp3 DVDrip].torrent.

"Originalet" har jag laddat ner och då hade den ju ett innehåll. Jag har deletat originalfilen, men av någon konstig anledning har en "skuggkopia" (med exakt samma namn) utan innehåll (0 k) skapats. Och den finns uppenbarligen kvar med filnamn i min dator  :).  Fortsätt gärna detektivarbetet!

/Nappe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan försöka med ett litet experiment.... jag vet inte om det funkar, men känns inte helt orealistiskt!

Öppna ett textdokument (anteckningar) på skrivbordet, och spara det med exakt samma namn och filändelse som spökfilen. Flytta sen den nyskapade filen till den destination som spökfilen ligger! Gå sen in i den mappen och radera filen på normalt sätt. Förhoppningsvis så försvinner då även spökfilen!

E-son, du är en hjälte på detta forum!

Ditt förslag med att skapa ett textdokument med samma namn var ju inte alls orealistiskt! Men funkade tyvärr inte. Läs ockå mitt svar till Gepe.

Ni två verkar f.ö. ha gett er f-n på att lösa detta mysterium - jag är djupt imponerad över ert engagemang!

Vad säger moderatorerna Stenis & Malou? Mörkar ni lösningen?  ;)

/Nappe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du inte fått bort filen än från datorn?

Kanske dags o fundera på en ominstallation om det är viktigt att få bort den. Kan ju vaara så att det är massa annat fel i burken också. Virus mm o lika bra göra en ren installation för vara på säkra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du inte fått bort filen än från datorn?

Kanske dags o fundera på en ominstallation om det är viktigt att få bort den. Kan ju vaara så att det är massa annat fel i burken också. Virus mm o lika bra göra en ren installation för vara på säkra sidan.

Nä, Stim ... spökfilen är fortfarande kvar och nu är en lösning av detta mysterium en verklig utmaning för experterna på "Den ultimata sajten för Windowsanvändare"  ;D

Det är inte livsviktigt att få bort den, så en ominstallation är verkligen inte aktuell. Och jag garanterar att denna LG Laptop definitivt inte innehåller några andra fel. Jag är perfektionist  ::).

Det är bara så himla irriterande att spökfilen inte går att få bort. Det borde finnas en lösning.

/Nappe (snart 61 bast)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag skulle installera ett ftp program och försöka ta bort den via det programmet det har jag gjort med en annan fil som inte ville försvinna...

Typ Filezilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle installera ett ftp program och försöka ta bort den via det programmet det har jag gjort med en annan fil som inte ville försvinna...

Typ Filezilla

Hej Naturguiden och välkommen in i mysteriet med spökfilen ...  :)

Hur använder man ett ftp-program för att ta bort filer? Du måste berätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...