Nappe Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Jag kan omöjligt få bort en .torrent (0 kb). "Det gick inte att hitta objektet. Det finns inte längre i C: ......Verifiera objektets plats och försök igen". Har försökt allt, bl.a. Unlocker och Take Ownership, men den är omöjlig att få bort! Snälla hjälp mig någon. /Nappe Lösning: Använd programmet DelinvFile! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Prova med att spara ner en fil med samma namn på samma plats och sen deleta bort den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Testa att starta en cmd.exe med adminrättigheter och sedan köra "chkdsk c: /f" där du byter ut c: mot den enhet det gäller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Prova med att spara ner en fil med samma namn på samma plats och sen deleta bort den. Blir det då inte något slags effekt i stil med En fil med samma namn finns redan ? Om man bara gör så ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Prova med att spara ner en fil med samma namn på samma plats och sen deleta bort den. Blir det då inte något slags effekt i stil med En fil med samma namn finns redan ? Om man bara gör så ? Jag tänkte mer på att om den frågar om man vill ersätta filen. Och sen kanske köra Unlocker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 brukar gå i felsäkert läge tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Jag kan omöjligt få bort en .torrent (0 kb). "Det gick inte att hitta objektet. Det finns inte längre i C: ......Verifiera objektets plats och försök igen". Har försökt allt, bl.a. Unlocker och Take Ownership, men den är omöjlig att få bort! Snälla hjälp mig någon. /Nappe Heter den verkligen .torrent? Det är inget knepigt filnamn som ställer till det, eller "någon mapp den ligger i" som har ett knepigt (icke godkänt) filnamn? Då brukar man behöva döpa om för att få bort filen. (mappen den ligger i vill säga) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 DimensionX, Kan vara så, med .torrent på slutet. Vet inte vad du kör för program eller om du kanske redan testat, men i utorrent kanske det går med att bara högerklicka på torrenten (om du kan se den där) o sen där välja Remove And > Delete .torrent + Data. går troligen annars ta bort på det sätt som tub var inne på, dvs i felsäkert läge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 17, 2008 Author Share Posted September 17, 2008 Tack alla ni som engagerar er i "my case"! Jag kör utorrent 1.8, men torrenten ligger inte kvar i programmet Filen (som heter xxx.torrent) ligger i mappen "Hämtade filer". Har laddat ner samma torrent igen (15 k) och det gick bra. Den la sig bredvid den andra utan att jag fick något meddelande om att det redan fanns en med samma namn. (Den felande filen ha f.ö. ingen u-torrent-ikon). Försökt med felsäkert läge. Filen går INTE att ta bort då heller. (F8 fungerade inte; använde msconfig). Testa att starta en cmd.exe med adminrättigheter och sedan köra "chkdsk c: /f" där du byter ut c: mot den enhet det gäller. Stenis, var bussig och guida mig. Vad är en cmd.exe och hur kör jag "chkdesk c: /f". Skriver jag "chkdesk c: /f" i "Kör" (har bara c:)? I så fall, vad gör jag sedan? Någon annan som har en lösning? /Nappe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Testat att döpa om filen? Den kanske innehåller förbjudna tecken, då kan inte Windows ta bort den. Testa att döpa om filen. Eller så ligger den kanske i en mapp som innehåller förbjudna tecken? Döp om mappen i så fall. Du får omöjligt bort den om du inte döper om mappen till något annat. Om detta är felet vill säga. Hmm, varför ligger den i hämtade filer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 17, 2008 Author Share Posted September 17, 2008 Testat att döpa om filen?Den kanske innehåller förbjudna tecken, då kan inte Windows ta bort den. Testa att döpa om filen. Eller så ligger den kanske i en mapp som innehåller förbjudna tecken? Döp om mappen i så fall. Du får omöjligt bort den om du inte döper om mappen till något annat. Om detta är felet vill säga. Hmm, varför ligger den i hämtade filer? Tack för svar DimensionX! Visst har jag försökt döpa om filen. Men det blir samma meddelande som när jag försöker deleta den. Några förbjuda tecken innehåller varken filen eller mappen. Varför jag valt att lägga nedladdade torrenter i "Hämtade filer"? Jag vet inte, tyckte att de passade bra där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Hopplösa filer de blir ibland. Några sätt att testa först. Logga in i felsäkert läge < Administratör < Prova o ta bort Logga in i felsäkert läge < Dig själv < Prova o ta bort De e inte alltid den vill va med me ägarskapet. Finns fler sätt. Har för mig Venoms fixade bort en hopplös fil på ett annorlunda sätt. Kommer inte ihåg vart de står bara. Får leta i morgon. Eller fråga Venoms kanske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Prova med KillBox. Det verkar vara ett starkt program: http://www.killbox.net/ eller Remove on Reboot Shell Extension http://www.snapfiles.com/get/removereboot.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 Testat att döpa om filen? Den kanske innehåller förbjudna tecken, då kan inte Windows ta bort den. Testa att döpa om filen. Eller så ligger den kanske i en mapp som innehåller förbjudna tecken? Döp om mappen i så fall. Du får omöjligt bort den om du inte döper om mappen till något annat. Om detta är felet vill säga. Hmm, varför ligger den i hämtade filer? Tack för svar DimensionX! Visst har jag försökt döpa om filen. Men det blir samma meddelande som när jag försöker deleta den. Några förbjuda tecken innehåller varken filen eller mappen. Varför jag valt att lägga nedladdade torrenter i "Hämtade filer"? Jag vet inte, tyckte att de passade bra där Om du vill kan jag testa ta hem samma .torrent för se om det är något med just den filen, eller vad det nu kan va som gör den så svår att radera. Tänkte ändå göra ny Windows installation vilken dag som helst och gör inte så mycket om jag skulle får samma strul med få bort den sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 Har haft samma fel med en fil och kunde inte ta en bort filen i windows xp och på alla sätt som Ni har försökt försökte att installera om till frabriksinställningar hjälpte ej filen var kvar installerade om med oem skivan och partitionerde om C: när installation klar var den filen borta därefter installerade om till frabriksinställningar allt var ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 18, 2008 Author Share Posted September 18, 2008 DimensionX! Tack för erbjudandet! Men jag har själv provat att ladda ner torrenten igen och det gick hur bra som helst. Men då är den ju "äkta" fast den heter exakt likadan. Den här filen uppstod som en "dublett" för ett tag sen. Originalet har jag deletat. Filhelvetet "does not seem to exist" som jag alltid får till svar när jag försöker deleta den. Egenskaper under Allmänt: Filtyp: File (fastän den heter xxxxx.torrent i Utforskaren) Storlek: 0 byte Skapad: - Blank - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 18, 2008 Author Share Posted September 18, 2008 Prova med KillBox. Det verkar vara ett starkt program: http://www.killbox.net/eller Remove on Reboot Shell Extension http://www.snapfiles.com/get/removereboot.html Tack för tipsen Yassin! Men ingen av dem funkade tyvärr. KillBox verkade lovande, men sa att "This file does not seem to exist" ??? Den finns ju där - så harmlös - men ack så irriterande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 18, 2008 Author Share Posted September 18, 2008 Hopplösa filer de blir ibland. Några sätt att testa först. Logga in i felsäkert läge < Administratör < Prova o ta bort Logga in i felsäkert läge < Dig själv < Prova o ta bort De e inte alltid den vill va med me ägarskapet. Finns fler sätt. Har för mig Venoms fixade bort en hopplös fil på ett annorlunda sätt. Kommer inte ihåg vart de står bara. Får leta i morgon. Eller fråga Venoms kanske. Hallå Landsfiskalen! Går ju inte logga in i felsäkert läge med F8, måste gå via msconfig. Där finns under "felsäker start" följande alternativ: "Minimal" (den har jag försökt), "Alternativt gränssnitt", "Active Directory-reparation" samt "Nätverk". Svårt att tro att det skulle funka med något annat, om inte "Minimal" funkade. Men du verkar ju vara nån lösning på spåret. Keep up to the good work! 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 18, 2008 Author Share Posted September 18, 2008 Har haft samma fel med en fil och kunde inte ta en bort filen i windows xp och på alla sätt som Ni har försöktförsökte att installera om till frabriksinställningar hjälpte ej filen var kvar installerade om med oem skivan och partitionerde om C: när installation klar var den filen borta därefter installerade om till frabriksinställningar allt var ok Work! Visst är det jävligt irriterande att ha en fil som man inte får bort. Men den är trots allt rätt harmlös, så att gå så långt som att installera och partionera om - det känner jag inte för Nu vill jag ha fram de riktiga [glow=red,2,300]experterna[/glow] i ljuset. Den som först löser gåtan lovar jag en natt med min fru ... hehe ... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 eller prova med Eraser det ett program som man kan radera så att det inte går att återställa igen testa http://www.heidi.ie/node/1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 18, 2008 Author Share Posted September 18, 2008 eller prova med Eraser det ett program som man kan radera så att det inte går att återställa igentesta http://www.heidi.ie/node/1 Installerade Eraser ... men fattar ingenting ... den ville ju inte öppna documents & settings Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 18, 2008 Author Share Posted September 18, 2008 eller prova med Eraser det ett program som man kan radera så att det inte går att återställa igen testa http://www.heidi.ie/node/1 Installerade Eraser ... men fattar ingenting ... den ville ju inte öppna documents & settings Nu fungerar Eraser med högerklick. Man var ju tvungen att starta om. MEN inte heller Eraser lyckades deleta skiten. Testade med alla alternativ; Gutmann, US DoD m.fl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 Har du scannat (fyllständigt systems scannat) genom datorn så att det inte rör sig om virus/virusar eller liknande? Underligt att inget program eller metoder verkar bita på filen, o inte kan tas bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 19, 2008 Author Share Posted September 19, 2008 Har du scannat (fyllständigt systems scannat) genom datorn så att det inte rör sig om virus/virusar eller liknande?Underligt att inget program eller metoder verkar bita på filen, o inte kan tas bort. Nu har jag kört FULL SCAN med Ad-Aware 2008 utan anmärkning. Och pezen är virusfri! Jag har också döpt om mappen till 'jävla fil' och flyttat den till skrivbordet. I den mappen ligger nu filen [....torrent] som inte går att ta bort, flytta, kopiera, byta namn på etc. "Det går inte att hitta objektet. Det finns inte längre i C:AnvändareNappeSkrivbordjävla fil. Verifiera objektets plats och försök igen.". SIC! Försökte bifoga filen här i forumet och fick svaret: "[Filnamn] Det går inte att hitta filen. Kontrollera filnamnet och försök sedan igen." Stenis, det måste väl finnas en lösning? Trevlig fredagkväll bästa experter! /Nappe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted September 19, 2008 Author Share Posted September 19, 2008 Haha ... Jag har också döpt om mappen till '***** fil' Man får tydligen inte svära här i forumet ... det ska stå 'jaevla fil' ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts