Gå till innehåll

[LÖST] Kan ej ta bort torrent-fil!


Nappe

Recommended Posts

Jag kan omöjligt få bort en .torrent (0 kb). "Det gick inte att hitta objektet. Det finns inte längre i C: ......Verifiera objektets plats och försök igen".

Har försökt allt, bl.a. Unlocker och Take Ownership, men den är omöjlig att få bort! Snälla hjälp mig någon.

/Nappe

Lösning: Använd programmet DelinvFile!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Gäst yassin_2999

Prova med att spara ner en fil med samma namn på samma plats och sen deleta bort den.

Blir det då inte något slags effekt i stil med En fil med samma namn finns redan ? Om man bara gör så ?  :P

Jag tänkte mer på att om den frågar om man vill ersätta filen. Och sen kanske köra Unlocker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag kan omöjligt få bort en .torrent (0 kb). "Det gick inte att hitta objektet. Det finns inte längre i C: ......Verifiera objektets plats och försök igen".

Har försökt allt, bl.a. Unlocker och Take Ownership, men den är omöjlig att få bort! Snälla hjälp mig någon.

/Nappe

Heter den verkligen .torrent?

Det är inget knepigt filnamn som ställer till det, eller "någon mapp den ligger i" som har ett knepigt (icke godkänt) filnamn?

Då brukar man behöva döpa om för att få bort filen. (mappen den ligger i vill säga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DimensionX, Kan vara så, med .torrent på slutet.

Vet inte vad du kör för program eller om du kanske redan testat, men i utorrent kanske det går med att bara högerklicka på torrenten (om du kan se den där) o sen där välja Remove And > Delete .torrent + Data.

går troligen annars ta bort på det sätt som tub var inne på, dvs i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla ni som engagerar er i "my case"!

Jag kör utorrent 1.8, men torrenten ligger inte kvar i programmet Filen (som heter xxx.torrent) ligger i mappen "Hämtade filer". Har laddat ner samma torrent igen (15 k) och det gick bra. Den la sig bredvid den andra utan att jag fick något meddelande om att det redan fanns en med samma namn. (Den felande filen ha f.ö. ingen u-torrent-ikon).

Försökt med felsäkert läge. Filen går INTE att ta bort då heller. (F8 fungerade inte; använde msconfig).

Testa att starta en cmd.exe med adminrättigheter och sedan köra "chkdsk c: /f" där du byter ut c: mot den enhet det gäller.

Stenis, var bussig och guida mig. Vad är en cmd.exe och hur kör jag "chkdesk c: /f". Skriver jag "chkdesk c: /f" i "Kör" (har bara c:)? I så fall, vad gör jag sedan?

Någon annan som har en lösning?

/Nappe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Testat att döpa om filen?

Den kanske innehåller förbjudna tecken, då kan inte Windows ta bort den. Testa att döpa om filen. Eller så ligger den kanske i en mapp som innehåller förbjudna tecken? Döp om mappen i så fall. Du får omöjligt bort den om du inte döper om mappen till något annat. Om detta är felet vill säga.

Hmm, varför ligger den i hämtade filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att döpa om filen?

Den kanske innehåller förbjudna tecken, då kan inte Windows ta bort den. Testa att döpa om filen. Eller så ligger den kanske i en mapp som innehåller förbjudna tecken? Döp om mappen i så fall. Du får omöjligt bort den om du inte döper om mappen till något annat. Om detta är felet vill säga.

Hmm, varför ligger den i hämtade filer?

Tack för svar DimensionX!

Visst har jag försökt döpa om filen. Men det blir samma meddelande som när jag försöker deleta den.

Några förbjuda tecken innehåller varken filen eller mappen.

Varför jag valt att lägga nedladdade torrenter i "Hämtade filer"? Jag vet inte, tyckte att de passade bra där  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hopplösa filer de blir ibland.  :P

Några sätt att testa först.

Logga in i felsäkert läge < Administratör < Prova o ta bort

Logga in i felsäkert läge < Dig själv < Prova o ta bort

De e inte alltid den vill va med me ägarskapet.

Finns fler sätt. Har för mig Venoms fixade bort en hopplös fil på ett annorlunda sätt. Kommer inte ihåg vart de står bara. Får leta i morgon. Eller fråga Venoms kanske.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att döpa om filen?

Den kanske innehåller förbjudna tecken, då kan inte Windows ta bort den. Testa att döpa om filen. Eller så ligger den kanske i en mapp som innehåller förbjudna tecken? Döp om mappen i så fall. Du får omöjligt bort den om du inte döper om mappen till något annat. Om detta är felet vill säga.

Hmm, varför ligger den i hämtade filer?

Tack för svar DimensionX!

Visst har jag försökt döpa om filen. Men det blir samma meddelande som när jag försöker deleta den.

Några förbjuda tecken innehåller varken filen eller mappen.

Varför jag valt att lägga nedladdade torrenter i "Hämtade filer"? Jag vet inte, tyckte att de passade bra där  :)

Om du vill kan jag testa ta hem samma .torrent för se om det är något med just den filen, eller vad det nu kan va som gör den så svår att radera.

Tänkte ändå göra ny Windows installation vilken dag som helst och gör inte så mycket om jag skulle får samma strul med få bort den sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma fel med en fil och kunde inte ta en bort filen i windows xp och på alla sätt som Ni har försökt

försökte att installera om till frabriksinställningar hjälpte ej filen var kvar

installerade om med oem skivan och partitionerde om C: när installation klar var den filen borta

därefter installerade om till frabriksinställningar  allt var ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DimensionX!

Tack för erbjudandet! Men jag har själv provat att ladda ner torrenten igen och det gick hur bra som helst. Men då är den ju "äkta" fast den heter exakt likadan. Den här filen uppstod som en "dublett" för ett tag sen. Originalet har jag deletat.

Filhelvetet "does not seem to exist" som jag alltid får till svar när jag försöker deleta den.

Egenskaper under Allmänt:

Filtyp: File (fastän den heter xxxxx.torrent i Utforskaren)

Storlek: 0 byte

Skapad: - Blank -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med KillBox. Det verkar vara ett starkt program: http://www.killbox.net/

eller

Remove on Reboot Shell Extension

http://www.snapfiles.com/get/removereboot.html

Tack för tipsen Yassin!

Men ingen av dem funkade tyvärr. KillBox verkade lovande, men sa att "This file does not seem to exist"  ??? Den finns ju där - så harmlös - men ack så irriterande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hopplösa filer de blir ibland.  :P

Några sätt att testa först.

Logga in i felsäkert läge < Administratör < Prova o ta bort

Logga in i felsäkert läge < Dig själv < Prova o ta bort

De e inte alltid den vill va med me ägarskapet.

Finns fler sätt. Har för mig Venoms fixade bort en hopplös fil på ett annorlunda sätt. Kommer inte ihåg vart de står bara. Får leta i morgon. Eller fråga Venoms kanske.  ;)

Hallå Landsfiskalen!

Går ju inte logga in i felsäkert läge med F8, måste gå via msconfig. Där finns under "felsäker start" följande alternativ: "Minimal" (den har jag försökt), "Alternativt gränssnitt", "Active Directory-reparation" samt "Nätverk". Svårt att tro att det skulle funka med något annat, om inte "Minimal" funkade.

Men du verkar ju vara nån lösning på spåret. Keep up to the good work!  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma fel med en fil och kunde inte ta en bort filen i windows xp och på alla sätt som Ni har försökt

försökte att installera om till frabriksinställningar hjälpte ej filen var kvar

installerade om med oem skivan och partitionerde om C: när installation klar var den filen borta

därefter installerade om till frabriksinställningar  allt var ok

Work!

Visst är det jävligt irriterande att ha en fil som man inte får bort. Men den är trots allt rätt harmlös, så att gå så långt som att installera och partionera om - det känner jag inte för  :)

Nu vill jag ha fram de riktiga [glow=red,2,300]experterna[/glow] i ljuset. Den som först löser gåtan lovar jag en natt med min fru ... hehe ...  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller prova med Eraser det ett program som man kan radera så att det inte går att återställa igen

testa

http://www.heidi.ie/node/1

Installerade Eraser ... men fattar ingenting ... den ville ju inte öppna documents & settings  :(

Nu fungerar Eraser med högerklick. Man var ju tvungen att starta om. MEN inte heller Eraser lyckades deleta skiten. Testade med alla alternativ; Gutmann, US DoD m.fl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du scannat (fyllständigt systems scannat) genom datorn så att det inte rör sig om virus/virusar eller liknande?

Underligt att inget program eller metoder verkar bita på filen, o inte kan tas bort.

Nu har jag kört FULL SCAN med Ad-Aware 2008 utan anmärkning. Och pezen är virusfri!

Jag har också döpt om mappen till 'jävla fil' och flyttat den till skrivbordet. I den mappen ligger nu filen [....torrent] som inte går att ta bort, flytta, kopiera, byta namn på etc.

"Det går inte att hitta objektet. Det finns inte längre i C:AnvändareNappeSkrivbordjävla fil. Verifiera objektets plats och försök igen.". SIC!

Försökte bifoga filen här i forumet och fick svaret:

"[Filnamn] Det går inte att hitta filen. Kontrollera filnamnet och försök sedan igen."

Stenis, det måste väl finnas en lösning? Trevlig fredagkväll bästa experter!

/Nappe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...