grab Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 Hej ! Ner jag köpte data fick jag xp2 med media center 2002 allt var på svenska, görde en ominstallation med original XP2 skiva och allt blev på engelska vet inte om jag fick välja på svenska. Vad kan göras för att få på svenska. Quote
ture Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 du får ladda hem ett svenskt språkpaket och installera Mediacenter är i grunden ett engelskt xp,finns inget riktigt svensk mediacenter,man får lägga till språkpaket http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=10765.msg78342 mvh t Quote
grab Posted September 18, 2008 Author Posted September 18, 2008 Har provat installera språkpaket men det står felmedelande att språk som är installerat på datorn är ett annat än uppdateringens. Med engelsk installerade version går inte att installera något svensk språkpaket eller? Quote
e-son Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Du måste börja med grundpaketet från Augusti 2001 (Microsoft® Windows XP Multilingual User Interface Pack), och sedan bygga på med div. uppdateringar för att få allt på svenska. Uppdateringarna kan jag hjälpa dig hitta, men grundpaketet lyckas jag inte med. Kan vara så att endast auktoriserade distributörer kommer åt det. Quote
grab Posted September 18, 2008 Author Posted September 18, 2008 Min media center är 2004 men uppdaterade till 2005 och har alla uppdateringar på engelska måste jag tabort alla uppdateringar och börja på nytt. Jag menar börja från Augusti 2001. Quote
e-son Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Min media center är 2004 men uppdaterade till 2005 och har alla uppdateringar på engelska måste jag tabort alla uppdateringar och börja på nytt. Jag menar börja från Augusti 2001. Nej, det är bara MUI-packen som måste byggas upp från grunden... om du vill ha det på svenska alltså! Får du tag i det grundpaketet som jag pratar om, så behövs det en SP3-uppdatering + WMP-uppdatering + IE7-uppdatering och kanske någon mer! Hur som helst, är det bara uppdateringar som berör språkpaketet! Quote
e-son Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Hittar inte MUI packen? Nej inte jag heller.... det är tydligen inget Microsoft vill att man skall kunna ladda ner utan vidare. Återstår bara att kontakta Microsoft alltså.... förutsatt att du har en giltig licens! Quote
linnet Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Svenska versionen av XP Media Center är ett engelskt Windows XP där man har lagt på ett svenskt språkpaket. Om du har installerat Internet Explorer 7 så finns inte dessa språkfiler i XP Media center och du måste då ladda ner språkfilerna för det på http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en hej hade samma problem men stenis tipsa om detta och det funkade . mvh linnet Quote
e-son Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Svenska versionen av XP Media Center är ett engelskt Windows XP där man har lagt på ett svenskt språkpaket. Om du har installerat Internet Explorer 7 så finns inte dessa språkfiler i XP Media center och du måste då ladda ner språkfilerna för det på http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en hej hade samma problem men stenis tipsa om detta och det funkade . mvh linnet Mjo... men det är bara en uppdatering för IE 7.... han måste fortfarande ha själva MUI-packen, för att få XP på svenska Quote
grab Posted September 18, 2008 Author Posted September 18, 2008 Fick tag på Windows XP Multilingual User Interface Pack och installerade felfritt. Quote
e-son Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Fick tag på Windows XP Multilingual User Interface Pack och installerade felfritt. Se där... det var ju bra! Här har du SP3-uppdatering också då! Sen finns det som sagt, enskilda uppdateringar för flera windowskomponenter. Som t.ex Mediaplayer, Internet Explorer m.m. http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en Quote
Recommended Posts