Gå till innehåll

Fråga ang. ny trådlös nätverksadapter


__087

Recommended Posts

tjena, jag har som sagt köpt ny Wireless adapter för mitt internet bryts hela tiden och jag hitta en som heter NETGEAR NEXT Wireless-N 300 USB Adapter. Hitils verkar den fungera bra utan någon brytning alls, vid installation valde jag att använda windows standard för anslutning men varje gång jag startar datorn startas NETGEAR Smart Wizard, kan jag stänga av detta genom msconfig eller kommer jag få problem?? Tack på förhand M.V.H // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att du kommer få problem.

Själv brukade jag extrahera drivrutinerna, dvs öppna exefilen med 7zip eller liknande för att sedan installera kortet manuellt för att därefter använda Windows egna alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Netgear Smart Wizard tar över Windows egen konfiguration av trådlöst nätverk. Stäng INTE av det via msconfig... ta bort det via "lägg till/ta bort program" (stänger du av autostarten för programmet får du inte igång det trådlösa nätverket alls).

Behöver du ominstallera drivrutinerna igen så välj att göra det via enhetshanteraren. På så sätt slipper du Netgears Wizard och kan sedan göra det via Windows nätverksinställningar istället...

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan göra såhär också, gå in på regedit, (glöm inte backup)

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run

och radera/ta bort värdet, den startas då inte vid uppstart, kan vid

behov startas från progran menyn. eller om du inte vill rota i

registret, kan istället använda www.whatsrunning.net/whatsrunning/Download.aspx

där kan man stänga av program från "Startup menyn" eller vice versa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...