Gå till innehåll

Det gick inte att installera XP Professional!?


saberr

Recommended Posts

Jag vet hur man formaterar och installerar windows vännen

Så vad är då frågan?   ;)

Du får försöka beskriva vad som händer, och hur långt installationen kommer innan den stannar. Din fråga är i princip omöjlig att svara på, utan lite mer fakta att gå på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville installera xp pro istället för xp home. Hårdisken formaterades med xp pro. cd men installationen stannades enligt beskrivningen ovan.

Om jag har uppfatat det rätt så bootar inte datorn från disk, efter formateringen?? Alltså... den formaterar, startar om, och sen händer inget mer? Vad står det i så fall på skärmen när den har startat om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för dina försök att hjälpa mig

Den formaterar från cd´n, kopierar filer och sen stannar under omstartningen... ingen meddelande

När du kommer till läget där du skall välja vilken partition som XP skall installeras på, så skall du ta bort den gamla partitionen, så att du startar installationen på "Opartitionerat utrymme". Du väljer alltså inte "Installera Windows" förrän den gamla installationen är borta. Har du gjort så? För mig verkar det nämligen som om du har en gammal bootsektor som ligger och spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta fall måste jag ta bort C partitionen ??? ???

Japp.... precis så skall du göra! det betyder inte att utrymmet försvinner, det kommer bara upp som "Opartitionerat utrymme" istället... och det är just vad vi vill. Du startar alltså installationen på nämnda Opartitionerade utrymme, så skapas en ny ren c-partition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...